هدف اصلی ایجاد سمن‌ها از بین بردن شکاف طبقاتی است
کد خبر: 3738098
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

هدف اصلی ایجاد سمن‌ها از بین بردن شکاف طبقاتی است

گروه اجتماعی - مدیر ورزش و جوانان شهرستان نهاوند هدف اصلی ایجاد سمن‌ها را از بین بردن شکاف طبقاتی دانست و خاطر نشان کرد: سمن‌ها در پیشگیری از خودکشی و حمایت از کودکان سرطانی و تشویق و ترغیب افراد برای آمدن به راه زندگی مثمر ثمر واقع شده‌اند، سازمان بهزیستی، هلال احمر و نیروی انتظامی در این زمینه همکاری دارند.

هدف اصلی تشکیل سازمان‌های مردم نهاد؛ از بین بردن شکاف طبقاتی

بیست و دوم مردادماه به نام روز تشکل‎ها و مشارکت اجتماعی نامگذاری شده است، در این خصوص سعدی‌نژاد، مدیر ورزش و جوانان شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان به واسطه سازمان تربیت بدنی برای نخستین بار در سال ۹۳ اقدام به تشکیل سمن‌ها کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های سمن‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد تسهیلات برای ۴۰۰ زوج، برگزاری کارگاه‌های رایگان در زمینه سلامت روان، بهبود وضعیت کودکان بدسرپرست و بی سرپرست زیر نظر سمن‌هایی همچون «طلوع راه آرامش»، «همدلان زندگی آفرین» و کانون‎های مردم نهاد انجام گرفته است.
سعدی‌نژاد با بیان اینکه بهره‌مندی از طرح‌های راهگشای این سازمان تنها محدود به کودکان و نوجوانان نیست، گفت: بزرگسالان و زوج‌های جوان نیز می‌توانند در این زمینه بهره‌مند شوند، گرچه به ظاهر ممکن است فعالیت‌های این سمن‌ها مشابه باشد اما در واقع کاملا هدف‌های مجزایی را دنبال می‌کنند.
وی هدف اصلی ایجاد سمن‌ها را از بین بردن شکاف طبقاتی دانست و خاطر نشان کرد: سمن‌ها در پیشگیری از خودکشی و حمایت از کودکان سرطانی و تشویق وترغیب افراد برای آمدن به راه زندگی مثمر ثمر واقع شده‌اند، سازمان بهزیستی، هلال احمر و نیروی انتظامی در این زمینه همکاری دارند.

فعالیت موسسه طلوع راه آرامش در حوزه پژوهشی و آسیب‌شناسی اجتماعی
امیر نادری مسئول روابط عمومی سمن های نهاوند و دبیر موسسه مردم نهاد طلوع راه آرامش از نحوه تشکیل این موسسه و اجزای آن گفت و بیان کرد: از ابتدای بهمن ماه سال ۹۶ اقدام به تاسیس سمن زیر نظر اداره ورزش با حوزه فعالیت اجتماعی در زمینه تخصصی سلامت روان در شهرستان نهاوند کردیم که اکنون تعداد نیروهای این سمن به 15 نفر رسیده است. هفت نفر از آنها هیئت موسس هستند که البته این سمن دارای یک دبیر یا نماینده قانونی و یک مسئول مالی و بازرس نیز هست.
وی با اشاره به فعالیت های این سمن بیان کرد: در این موسسه که رویکرد پژوهشی دارد طرح‌های تحقیقی پیشگیری از اعتیاد و مفاسد اخلاقی بر روی ۳۰ نفر از دانش‌آموزان انجام شد، هم‌چنین طرح‌های ارتباط موثر و فنون مذاکره، طرح اشتغال زایی، بینایی سنجی و قالیبافی را در دستور کار قرار دارند اما متاسفانه به دلیل عدم اختصاص بودجه موردنظر، تاکنون به مرحله عمل نرسیده است، در مورد طرح ازدواج اعتبار اختصاص یافت اما کفایت موضوع مطروحه را نمی‎کند.
نادری با تاکید براینکه عمده مشکلات در این زمینه عدم وجود اعتبار و بودجه است افزود: برای آگاهی و آشنایی بیشتر مردم با سمن‌ها قوانین و دستورالعملی را ویژه این موسسه طرحی کرده‌ام تنها خلأ همان مسائل اعتباری است که هنوز حل نشده است.
انتهای پیام

captcha