مساجد بجنورد؛ میزبان فصل تئاتر بچه‌های مسجد
کد خبر: 3738099
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

مساجد بجنورد؛ میزبان فصل تئاتر بچه‌های مسجد

گروه فرهنگی-مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان‌شمالی گفت: اجرای نمایش‌های نخستین فصل تئاتر بچه‌های مسجد در استان کلید خورد.

مساجد بجنورد میزبان فصل تئاتر بچه‌های مسجد

مهدی کشمیری، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: چهار نمایش «روبه» به کارگردانی محمد ابدال، «پمپ» به کارگردانی سعید نیستانی،«نافرجام» به کارگردانی مرتضی رستمی و «تالار» به کارگردانی محمد حصاری با 16 اجرا در مسجد شهر بجنورد اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این آثار از تا چهارم شهریورماه سال جاری بعد از نماز ظهر و عصر مغرب و عشاء اجرا می‌شود.
کشمیری افزود: تولید تئاتر بچه‌های مسجد و آموزش این رشته از دیرباز یکی از اولویت‌های این واحد بوده در این خصوص کارهای ارزنده ای انجام شده است.
وی عنوان کرد: امسال برای اولین بار یکی از نمایش‌های بچه‌های مسجد در «سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد» که به میزبانی استان قزوین برگزار شد شرکت کرد و این اتفاق می‌تواند تجربه خوبی باشد زیرا این جشنواره معتبر‌ترین جشنواره در زمینه نمایش است.
کشمیری خاطرنشان کرد: امیدواریم دومین فصل تئاتر بچه‌های مسجد در سال آینده با حمایت بیش از پیش مسئولان استانی برگزار شود زیرا این برنامه روحیه جهادی می‌خواهد.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان‌شمالی افزود: در کنار برگزاری فصل تئاتر بچه‌های مسجد ظرفیت‌های موجود در این عرصه نیز شناسایی خواهد شد.

captcha