برپایی نمایشگاه‌های نوشت افزار ایرانی/ ممنوعیت ورود لوازم ‌التحریر با پیام‌های ضد تربیتی
کد خبر: 3738139
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
بطحایی خبر داد:

برپایی نمایشگاه‌های نوشت افزار ایرانی/ ممنوعیت ورود لوازم ‌التحریر با پیام‌های ضد تربیتی

گروه جامعه ــ وزیر آموزش و پرورش از ممنوعیت ورود لوازم التحریر با تصاویر خارجی که بار تربیتی منفی دارند خبر داد و گفت نمایشگاه‌های فروش لوازم التحریر ایرانی در سراسر کشور برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه های نوشت افزار ایرانی/ ممنوعیت ورودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش امروز ۲۲ مردادماه، در حاشیه اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان در بخش پسران در جمع خبرنگاران به فعالیت‌های این وزارتخانه در راستای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای داخلی اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش به دلیل وسعت جامعه مخاطبان که شامل ۱۳ میلیون دانش آموز و والدین آنها است می‌تواند در این راستا موثر عمل کند.

 وی از راه‌اندازی نمایشگاه‌های فروش نوشت افزار ها و کالاهای مصرفی دانش آموزان که از تولیدات داخل کشور هستند خبر داد و گفت: این نمایشگاه ها طی شهریور ماه سال جاری در استان های کشور برپا می‌شود.

 وی با بیان اینکه امروز تولید کنندگان ایرانی در عرصه محصولات مورد نیاز دانش‌آموزان رقابت خوبی را با تولید کنندگان خارجی دارند، اظهار کرد: دستاوردهای امروز قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی از  ممنوعیت جدی ورود وسایل و لوازم التحریری که منقش به تصاویر دارای پیام‌های ضد تربیتی هستند و از خارج به کشور وارد می شود خبر داد، گفت: بسیاری از لوازم التحریر و نوشت افزارها و وسایل مورد استفاده دانش‌آموزان که از خارج کشور به داخل وارد می شود مروج خشونت، ذهنیت گرایی مفرط و انزوا طلبی است؛ بدین منظور امسال از ورود چنین محصولاتی به مدارس به صورت جدی ممانعت خواهیم کرد.

وی از خانواده‌ها خواست تا وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان خود را از نمایشگاه های اشاره شده و سایر فروشگاه‌هایی که محصولات ایرانی تولید می‌کنند خریداری کنند و اظهار کرد: به تولیدکنندگان نیز سفارش داده ایم تا در محصولات خود ملاحظه پیام‌‌های تربیتی القا داده شده به دانش آموزان را بکنند. این موضوع را به صورت جدی از طریق اتحادیه‌ها دنبال می کنیم تا بهترین محصولات به دست خانواده برسد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همراهی مسئولان آموزش و پرورش با خانواده‌ها تاکید و تصریح کرد: خانواده‌ها شرکای تربیتی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و هر عاملی که باعث نارضایتی آنها شود باید شناخته شود تا اگر معقول و منطقی بود برطرف شود و خانواده‌ها احساس تعلق خاطر بیشتری به مدرسه داشته باشند.

بطحایی اظهار کرد: خانواده‌ها و آموزش و پرورش در دو جبهه جداگانه نیستند؛ مسئولان مربوطه باید به نحوی رفتار کنند تا همدلی و همگرایی بین این دو حوزه تقویت شود.

انتهای پیام

captcha