ثبت ۱۳ اختراع مددجوی همدانی
کد خبر: 3738184
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

ثبت ۱۳ اختراع مددجوی همدانی

گروه فرهنگی - یک مخترع ۲۸ ساله همدانی که دارای ۱۳ اختراع است برای هشت نفر به‌صورت مستقیم، ۳۳ نفر غیرمستقیم و برای ۱۵۰ نفر به‌صورت شاخه‌ای ایجاد اشتغال کرده است.

ثبت ۱۳ اختراع مددجوی همدانی

به گزارش ایکنا ازهمدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان همدان، حسین ترکمان نیا مخترع جوان ۲۸ ساله که دارای ۱۳ اختراع است با کمک کمیته امداد در سال ۹۰، ۱۰ میلیون تومان وام اشتغال دریافت کرد و توانست با اجاره کارگاه کوچکی شروع به کار کند.
وی که اکنون عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه و جزو پذیرفته‌شدگان پارک علم و فناوری استان همدان است، در سال ۹۳ نیز با دریافت ۱۰ میلیون تومان وام توسعه کارگاه خود را گسترش داده و آن را خریداری می‌کند.
این جوان بسیار موفق و پرتلاش که اکنون مدیرعامل شرکت سرمد بنیان طرح الوند (ایده آل الکتریک) است فارغ‌التحصیل رشته برق قدرت و در حال حاضر استاد دانشگاه است و برای هشت نفر به‌صورت مستقیم، ۳۳ نفر غیرمستقیم و برای ۱۵۰ نفر به‌صورت شاخه‌ای ایجاد اشتغال کرده است.
ترکمان نیا که در طی این سال‌ها در نمایشگاه‌های مختلف کمیته امداد در همدان و تهران حضورداشته است، گفت: شرکت سرمد بنیان طرح الوند جزو ۱۲ شرکت مورد تائید توانیر اداره برق در کشور است.
وی که مهم‌ترین اختراع خود را درزمینهٔ نوربالای ماشین مطرح می‌کند، پوشش دوجداره پنجره را که بدون نیاز به تعویض پنجره و با نصب در همان مکان با فناوری نانو انجام می‌شود و پنجره تک جداره را تبدیل به دوجداره می‌کند را از مهم‌ترین اختراعات خود نام برد، نصب این فنّاوری باعث زیباتر شدن ساختمان می‌شود و در حوادث غیرمترقبه به سمت داخل شکسته نمی‌شود.
مخترع جوان که تاکنون دعوت‌نامه‌های زیادی از کشورهای مختلف چین، مالزی و سایر کشورها دریافت کرده است، به‌تمامی آن‌ها پاسخ منفی داده و تصمیم دارد در کشور خودش به حرفه‌اش ادامه دهد و با حمایت بیشتر، رشته‌های برق، مکانیک و کامپیوتر را به جوانان جویای کار آموزش دهد و در محل کار خود برای آن‌ها فرصت شغلی ایجاد کند.

انتهای پیام

captcha