فعالان قرآنی‌ بندر ماهشهر؛ مهمان امام رضا(ع)
کد خبر: 3738186
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

فعالان قرآنی‌ بندر ماهشهر؛ مهمان امام رضا(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ بیش از هزار نفر از اعضای جلسات قرآن بندر ماهشهر در قالب کاروان‌های زیارتی «به سوی رضا(ع)» در هشت نوبت جداگانه به مشهد در حال اعزام هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اعضای جلسات قرآن بندر ماهشهر اعم از برادران و خواهران تابستان جاری را به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شده و از برنامه‌های فرهنگی قرآنی این سفر زیارتی بهره‌مند می‌شوند.

گروه جدید فعالان قرآنی ماهشهر در تاریخ‌های بیست‌و‌سوم مرداد ماه و نهم شهریور ماه 97 به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
این اردو 9 روزه بوده و اعضای جلسات از ماهشهر با اتوبوس به اهواز رفته و از آنجا با قطار به مشهد اعزام و پنج روز کامل در مشهد مستقر می‌شوند.
تهیه بلیط قطار به عهده شورای هماهنگی جلسات قرآن است و هر نفر بابت ایاب و ذهاب ، اسکان و تغذیه 250 هزار تومان به مدیر کاروان پرداخت می‌کند.
در قطار اقامه اذان توسط نوجوانان، نامگذاری کوپه‌ها به نام شهدای مدافع حرم، آموزش صوت و لحن و قرائت قرآن توسط قاریان نوجوان انجام می‌شود.
در این اردو توسط مسئولین جلسات برنامه‌های فرهنگی و قرآنی( شامل جلسات توجیهی آداب زیارت، محفل انس با قرآن، حفظ و قرائت قرآن، ورزش صبحگاهی در اسکان، برگزاری نماز جماعت در محل اسکان، مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز، بیان احکام و شرکت در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی، نامگذاری روزهای اردو به‌نام شهدای محله، تشکیل حلقه‌های معرفتی تجوید و تواشیح خواهران، حضور در پارک ملت و پارک موج‌های آبی، طرح ختم قرآن و ختم صلوات) اجرا خواهد شد.
بازرسان این اردو شهناز اروانه جونقانی(مکوندی)، ماندنی دنیاری، جعفر بهبهانی اسلامی و عزت‌الله قمری هستند که از محل اسکان، کیفیت تغذیه و برنامه‌های فرهنگی اردو بازدید و گزارش آن را برای شورا ارسال می‌کنند.
حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام جمعه بندر ماهشهر و محمود قنواتی، مسئول شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر نیز با اعضای جلسات در مشهد دیدار و از نزدیک مسائل و برنامه‌های اردو را بررسی خواهند کرد.
امسال چهار نفر از ممتازین قرآن نوجوانان و جوانان علی باوی (نفر اول مسابقات دانش‌آموزی کشور)، سیدمحمد صالح موسوی( نفر دوم مسابقات دانش‌آموزی کشور)، سجاد محسنی( نفر اول مسابقات نقاشی پیرایش چهره و نقاب در کشور فرانسه) و میلاد آلبوغبیش(نفر اول مسابقات استانی اوقاف و راه یافته به مسابقات کشوری) سفر زیارتی مشهد مقدس را به‌عنوان جایزه دریافت کردند.

 علی‌اصغر ارشدی‌فر

انتهای پیام

captcha