رقابت ۶۰ لرستانی در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان
کد خبر: 3738191
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

رقابت ۶۰ لرستانی در مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ ۶۰ نفر از برگزیدگان مرحله اول آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در لرستان در مرحله شفاهی این آزمون قرآنی شرکت می‎کنند.

رقابت 60 لرستانی در مرحله دوم آزمون اعطای

محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با شااره به برگزاری مرحله دوم سیزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم استان لرستان، گفت: این آزمون قرآنی طی روزهای 27 و 28 مردادماه جاری در اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار می‏شود.
وی با اشاره به این‌که این آزمون قرآنی در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء تا 30 جزء قرآن‌کریم برگزار می‏‌شود که در لرستان آزمون مربوط به بانوان حافظ شنبه و یک‌شنبه، ۲۷ و ۲۸ مردادماه و آزمون مربوط به آقایان حافظ ۲۷ مردادماه جاری برگزار خواهد شد، افزود: از بین حافظان قرآن لرستانی که در مرحله اول این آزمون قرآنی که به‌صورت کتبی برگزار شد، 60 نفر موفق شدند به مرحله دوم این آزمون که شفاهی است، راه پیدا کنند.
لرومد اضافه کرد: ملکی و عبدالهی از داوران حفظ قرآن داوری این ازمون قرآنی در لرستان را عهده‌دار هستند و افرادی‌که موفق شوند نمره لازم را کسب کنند برای ارزیابی صوت و لحن به تهران معرفی می‏‌شوند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: نتایج مرحله دوم سیزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم نیز آبان‌ماه امسال از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن‌الکریم (سایت تلاوت) اعلام خواهد شد.
یادآور می‌‏شود، هم‌زمان با سراسر کشور سیزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه در لرستان برگزار شد.
ثبت‌نام این آزمون قرآنی از حافظان از بهمن‌ماه سال ۹۶ آغاز شد و تا فروردین‌ماه امسال ادامه داشت.آزمون‌ اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن هر سال طی چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم برپا می‌شود که مرحله اول به‌صورت کتبی، مرحله دوم به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود و افرادی‌که در مرحله سوم این آزمون‌ها موفق به قبولی و کسب حد نصاب نمره شوند به‌عنوان حافظ ممتاز، مدرک درجه دو حفظ معادل کارشناسی‌ارشد و افرادی‌که در مرحله چهارم نیز موفق باشند، مدرک درجه یک حفظ معادل دکتری دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha