جشنواره بین‌المللی شعر رضوی؛ سمبل برنامه‌های فرهنگی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3738203
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی؛ سمبل برنامه‌های فرهنگی آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بابیان اینکه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری سمبل برنامه‌های فرهنگی استان است، گفت: شعر و ادبیات به عنوان یکی از عرصه هایی است که می‌تواند در خدمت اهل بیت عصمت و طهارت قرار گیرد.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی؛ سمبل برنامه‌های فرهنگی آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رسول بابازاده معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در نشست هماهنگی اتاق فکر سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره می توانیم هم در راه اعتلای فرهنگ امامت و ولایت و هم به عنوان یک خدمت در عرصه اهل بیت عصمت و طهارت از این برنامه استفاده کنیم و گامی در راه تحقق هدف و رسالتی که ائمه معصومین در این زمینه داشتند، برداریم.
وی با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی به عنوان یکی از رویدادهای مهم کشوری محسوب می شود، تصریح کرد: این جشنواره طی 12 سال گذشته از نظر تعداد و کیفیت آثار و نحوه برگزاری رشد چشمگیری داشته و این نشان از علاقمندی و ابراز ارادت جامعه هنری و فرهنگی به ساحت نورانی امام هشتم است.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه شعر و ادبیات به عنوان یکی از عرصه هایی است که می تواند در خدمت اهل بیت و عصمت و طهارت قرار گیرد، بیان کرد: می توانیم از شعر به عنوان یک زبان نافذ و گویا در راه اعتلای فرهنگ دینی به ویژه رضوی استفاده کنیم.
بابازاده خاطرنشان کرد: ترکی آذری به عنوان یکی از زبان های رایج در کشورمان بوده که می‌توانیم از این زبان و قابلیت‌های آن برای عرض ارادت و خدمت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت خصوصا امام رضا (ع) استفاده کنیم.
وی گفت: این رویداد مهم فرهنگی را در استان آذربایجان غربی به فال نیک می گیریم و امیدواریم با کمک و هماهنگی تمام دستگاه های مرتبط بتوانیم امسال نیز این جشنواره را باشکوه برگزار کنیم.
انتهای پیام

captcha