تلاش دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام/ آشنایی با مفاهیم قرآن کفایت نمی‌کند
کد خبر: 3738205
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

تلاش دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام/ آشنایی با مفاهیم قرآن کفایت نمی‌کند

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد و القای بدی از آینده کشور داشته باشد و وضعیت بد اقتصادی را به تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران گره بزند.

 تلاش دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام/ آشنایی با مفاهیم قرآن کفایت نمی‌کند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 22 مرداد در آیین افتتاح بیست و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: موضوع جشنواره، فرهنگ، قرآن و عترت است، امروز نیاز و دغدغه کشور دو چیز است، یکی مسائل فرهنگی و دیگری دغدغه اقتصادی که مقام معظم رهبری نیز همواره به این دو دغدغه اشاره داشته‌اند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی دست به دست همدیگر در صدد تهاجم به فرهنگ ما هستند که در این هجمه بر خلاف تهاجم نظامی، قادر به دیدن دشمن نیستیم چرا که این نوع تهاجم آرام و بی سروصدا است و زمانی از آن مطلع می شویم که فرهنگ جامعه دگرگون می شود و این امر لزوم توجه به مسائل فرهنگی را روشن می کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به لزوم دغدغه مند بودن در زمینه فرهنگی گفت: یکی از مصادیق این تهاجم، مایوس کردن جوانان نسبت به آینده کشور است، یکی دیگر نیز ایجاد اختلاف بین برادران اهل تشیع و تسنن و همچنین ایجاد اختلاف در بین اقوام است.

امام جمعه تبریز با اشاره به ترفند دشمن نسبت به نا امیدسازی مردم گفت: این دشمنان در پی ترویج فساد، مد و مدگرایی در جامعه هستند، از سویی قبح کارهای خلاف را از بین می‌برند اما آنچه می‌تواند ما را در مقابل این هجمه نگه دارد گسترش فعالیت‌های فرهنگی است.

وی ادامه داد: این نوع جشنواره‌ها باید محتوای قوی داشته باشند که قطعا برای مبارزه با فرهنگ دشمنان بسیار موثر است که باید به برکات جوانان در راستای فرهنگی رشد داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، به نقش موثر جوانان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: موفقیت‌های کشورمان را مدیون این جوانان هستیم که باید در راستای رشد فعالیت های فرهنگی در میان این قشر تلاش کنیم که از جمله آن ها تلاش در امور فرهنگی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تنها خوب خواندن، آشنایی با مفاهیم قرآن و حفظ آن کفایت نمی کند بلکه باید قرآن را عمل کنیم.

انتهای پیام

captcha