پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور به خاک سپرده شد
کد خبر: 3738252
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
در حرم حضرت معصومه(س)؛

پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور به خاک سپرده شد

گروه معارف ــ پیکر آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور قمشه‌ای از اساتید و علمای حوزه علمیه در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

پیکر آیت‌الله اسماعیل‌پور در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور از اساتید و علمای حوزه‌علمیه روز گذشته، 21 مردادماه در سن 78 سالگی درگذشت.
پیکر آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور صبح امروز دوشنبه، 22 مردادماه با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و مسئولان تشییع و در جوار حرم حضرت معصومه در قم به خاک سپرده شد.
آیت‌الله امحمدعلی اسماعیل‏پور قمشه‏‌ای در آذر ماه ۱۳۱۹ شمسی در خانواده‌ای مذهبی دذر شهرضا چشم به جهان گشود. وی علوم جدید را در شهرضا فراگرفت و سپس برای کسب علوم دینی به حوزه علمیه رفت.
وی مقدمات سطح متوسط و حکمت و کلام را نزد استادان و علمای شهرضا فرا گرفت. به ‌طوری که در ادبیات از محضر حجت‌الاسلام حاج میرزا نصرالله زارعان، در دروس سطح و حکمت متعالیه از محضر حضرت آیت‌الله حاج میرزا محمد رضا مهدوی و حکیم وارسته آیت‌الله شیخ محمد هادی فرزانه بهره‏ بردند. مدتی نیز نزد استاد الهی قمشه‌ای حکیم و مترجم بزرگ قرآن کریم  تلمذ کرد. وی طب قدیم را نزد استاد دکتر سید محمد حسین مدرسی آموخت.
وی در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی از شهرضا به قم رفته و در آنجا هجرت و سطوح عالیه را نزد استادان آن زمان فرا گرفتند.
مباحث حکمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی و در محضر حضرات آیات عظام سید روح‌الله موسوی خمینی، حاج سیدمحمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی ـ رضوان الله تعالی علیهم ـ به تحقیق و تکمیل دروس خارج فقه و اصول پرداختند.
آیت‌الله العظمی اسماعیل‏‏پور در ضمن تحصیل، به تدریس علوم متداوله و کتب دارجه از مقدمات تا سطوح عالیه و کتب حکمت و کلام می‏‌پرداختند تا اینکه به درجه رفیع اجتهاد رسیدند.  وی یک دور کامل قرآن کریم را تفسیر کردند.

انتهای پیام

captcha