برگزاری ۱۲۷ گفتمان دینی با حضور ۵۲۹۱ دانش‌آموز در لرستان
کد خبر: 3738263
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

برگزاری ۱۲۷ گفتمان دینی با حضور ۵۲۹۱ دانش‌آموز در لرستان

گروه اجتماعی - کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، گفت: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تعداد ۱۲۷ جلسه گفتمان دینی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت پنج هزار و ۲۹۱ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس مقطع دوم متوسطه سطح استان برگزار شد.

برگزاری 127 گفتمان دینی با حضور 5291 دانش‌آموز در استان

اردشیر ویسکرمی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از بهره‌ مندی پنج هزار و ۲۹۱ دانش‌آموز از گفتمان‌های دینی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تعداد ۱۲۷ جلسه گفتمان دینی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت پنج هزار و 291 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مدارس مقطع دوم متوسطه سطح استان برگزار شد.
ویسکرمی با اشاره به اینکه ضرورت اتخاذ رویکردی فعال و مسئله محور در گفتمان‌های دینی جهت پیشگیری و کاهش از آسیب های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: درواقع در سایه این فرآیند تعاملی است که ضمن آگاهی بخشی، قوه پرسشگری مخاطبین نیز فرصت ظهور و بروز پیدا کرده و نه‌تنها در حوزه آسیب‌های اجتماعی بلکه در یک نگاه کلان‌تر بسیاری از چالش‌ ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی مرتفع می شود.
کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، تصریح کرد: در این راستا آنچه که اهمیت دارد توجه به این ضرورت است که در حوزه گفتمانی تولید محتوا متناسب با هریک از مناطق حاشیه نشین و سکونت‌گاه‌ های غیررسمی انجام شده، و این امر مستلزم ارتقاع سطح دانش و شیوه‌های نوین ارتباطی اساتید گفتمانی است.
وی، ادامه داد: در راستای تحقق این هدف اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در سال جاری ضمن ارتقاع و پایش مستمر مهارت های گفتمانی اساتید، برنامه گفتمان‌ های دینی را در ۲۱ سکونت‌گاه غیررسمی که اولویت هدف هستند با رویکردی مسئله محور و هم پوشانی با سایر فعالیت های دیگر برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha