ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد کمک می‌کند
کد خبر: 3738270
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد کمک می‌کند

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد کمک می‌کند، گفت: سازمان اوقاف می‌تواند یکی از مهمترین نهادهای کمک‌کننده در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باشد.

ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد کمک می‌کند

به گزارش ایکنا از گیلان، منوچهر جمالی، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، کارهای انجام گرفته در اوقاف گیلان را خوب ارزیابی کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد جامعه کمک می‌کند.

وی با اشاره به برکات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سنت حسنه وقف، گفت: نمایندگان مجلس در راستای وظایف خود همواره یاور وقف بوده‌ و در خدمت وقف و احیای موقوفات هستند.

جمالی گفت: سنت حسنه وقف در حوزه‌های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و کمک به محرومین توانسته کاملا تاثیرگذار وکمک کننده به نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به ورود خوب اوقاف به بخش‌های عمرانی گفت: اوقاف براساس ظرفیتی که سنت حسنه وقف دارد، سازمان اوقاف می‌تواند یکی از مهمترین نهادهای کمک کننده در تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باشد.

نماینده مردم رودبار با اشاره به عزم مجلس در کمک به احیای موقوفات در کنار سازمان اوقاف گفت: تدوین قوانین برای کوتاه شدن دست موقوفه خواران از موقوفات و بستر سازی قانونی برای حمایت از طرح‌هایی که سازمان اوقاف در طول سال اجرا می کند از برنامه‌هایی است که در مجلس به صورت جدی دنبال می‌شود.

 جمالی با بیان اینکه اوقاف در رعایت حقوق واقفین خیراندیش و رعایت حقوق مردم عملکرد خوبی داشته است افزود: احیای موقوفات زمینه عمل به نیات واقفان را فراهم می‌کند.

وی عمل به نیت واقفان را برکت آفرین دانست و گفت: نیات واقفان براساس نیاز مردم بر هزینه کرد عواید یک موقوفه تعلق گرفته و احیای موقوفات از این نظر دعای خیر واقف و جامعه هدف نیات واقفان را برای کارگزاران و کسانی که در خدمت وقف هستند به دنبال دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس خاطرنشان کرد: امر مهمی که در جلوگیری از موقوفه خواری نقش اساسی دارد اطلاع و آگاهی مردم از کارکردهای متنوع وقف برای رفع مشکلات جامعه است.

انتهای پیام

captcha