نشست ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی برگزار شد
کد خبر: 3738274
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

نشست ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی برگزار شد

گروه اجتماعی ــ نشست ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی با موضوع تعیین وضعیت ارزیابان و نظارت بر اجرای رویکرد حقوق شهروندی در فرمانداری قم برگزار شد.

نشست ستاد صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ظهر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار و مدیران بخش ها و دستگاه های مختلف استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عطاالدین قاسمی مدیرکل اجتماعی سیاسی استانداری قم در سخنانی با اشاره به اهداف منشور حقوق شهروندی گفت: توسعه و تلاش در جهت نهادینه شدن منشور حقوق شهروندی و بخشنامه اجرایی این حقوق از افتخارات دولت است.

وی افزود: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با دستورالعمل وزارت کشور به استانداری ها ایجاد شد و در این ستاد به دنبال اجرای هرچه بهتر منشور حقوق شهروندی هستیم؛ بهبود عملکرد دستگاه ها، کارآمد تر شدن دستگاه ها و تکریم مردم و ارزیابی فرایند خدمت رسانی به مردم از سوی نهادهای اجرایی و دولتی از مهمترین اهداف فعالیت این ستاد است.

وی اظهارکرد: دستگاه های اجرایی و دولتی باید بسان هدفی که برای تشکیل آنها در نظر گرفته شده است کاملا در خدمت مردم و کشور باشند؛ تکریم مردم و خدمت رسانی هرچه بهتر، عدم اتلاف وقت مردم در دستگاه ها، توسعه دولت الکترونیک، حق پیگیری مطالبات مردم در سیستم های اجرایی، کاهش موازی کاری های دستگاه ها، حفظ منابع انسانی، مدیریت بهتر و نظارت همه جانبه برای رفع مشکلات کشور و مردم از جمله وظایفی است که بر اساس این منشور باید آن التزام بیشتر داشته باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم بیان کرد: تشکیل کمیته صیانت نیز به همین دلیل بوده است که با تقسیم کار و نظارت بر حسن انجام کار، این فرایند در کشور توسعه یابد.

در ادامه این نشست نیز محمد رضا هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در سخنانی با ذکر این مطلب که حقوق شهروندی از مهمترین تعالیم سیاسی و اجتماعی دین مبین اسلام و مکتب تشیع است اظهارکرد: متن نامه امام علی(ع) به مالک اشتر منشور کامل حقوق شهروندی و رعایت حق مردم در نظام حاکم است که باید در دستور کار همه دستگاه ها قراگیرد.

وی گفت: طی دو سال گذشته ریاست جمهوری تاکید بسیاری برای اجرای طرح حقوق شهروندی و مسایلی چون عفاف و حجاب در دستگاه های اجرای داشته است و امیدواریم با توسعه سیستم نظارتی و ستادهای ارزیابی شاهد توسعه حقوق شهروندی ورعایت حقوق مردم باشیم.

وی اظهارکرد: کسی نباید از لفظ ارباب رجوع استفاده کند زیرا در واقع مردم ما مسئول ما هستند و ما هستیم که بایددر خدمت آنها باشیم؛ همیشه باید خدا را ناظر به اعمال خود بدانیم و باتوجه به اینکه در نظام اسلامی که با خون و جان و جوانان این مردم به پیروزی رسیده است همیشه باید خود را خادم این مردم و پاسدار حرمت شهدا بدانیم.

انتهای پیام

captcha