بنای دولت حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است
کد خبر: 3738275
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
استاندار خراسان رضوی:

بنای دولت حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه محور تقویت مشارکت‌های مردمی، تشکل‌های مردم نهاد هستند، گفت: اراده و تصمیم نظام بر این است که حتی‌الامکان از مداخلات دولتی و حاکمیتی کم کرده و مباحث مربوط به امورات، اجتماعی، اقتصادی و اجرایی را به بخش خصوصی و در واقع مردمی واگذار نماید که بنای دولت هم بر حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و واگذاری این امور به آن‌هاست.

بنای دولت حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، امروز در همایش تشکل‌های مردمی و مشارکت اجتماعی در تالار شهر مشهد برگزار شد، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی شامل سه بخش حاکمیتی، خصوصی و بخش مدنی است و امروز برای حضور فعال تر مردم در اداره امور نیازمند تقویت دو بخش مدنی و خصوصی و واگذاری تصدی‌گری به آن ها هستیم.

وی افزود: اراده و تصمیم نظام بر این است که حتی الامکان از مداخلات دولتی و حاکمیتی کم کرده و مباحث مربوط به امور، اجتماعی، اقتصادی و اجرایی را به بخش خصوصی و در واقع مردمی واگذار نماید که بنای دولت هم بر حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و واگذاری این امور به آن هاست.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در این شرایط انتظار می رود که بخش مدنی، خود را برای مشارکت‌ها و نظارت‌های اجتماعی بیشتر از گذشته تقویت کرده و با قدرت بیشتری وارد عمل کند زیرا اگر این مهم محقق نشود، آنگاه حاکمیت به جای برخورد اجتماع محور با تخلفات و انحرافات، باید با سیستم‌های کیفری با متخلفان برخورد کند.

رشیدیان با اشاره به راه اندازی خانه سمن‌ها در استان خراسان رضوی، هدف از تشکیل این مجموعه را دستیابی به راهکارهای قانونمند برای تعاملی دوطرفه، شفاف و رسمی به منظور ارتقای سلامت و پیشرفت جامعه برشمرد و گفت: در سال گذشته فقط در حوزه فرهنگی و اجتماعی 15 تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌های مردم نهاد در امور فرهنگی شهرستان‌های استان، دوره‌های آموزشی در حاشیه شهر مشهد، حمایت از کارتن خواب‌ها، خانواده زندانیان و... امضا شد که همکاری آن ها را به بهترین نحو در کنار بخش‌های اجرایی داشته و آثار خوبی هم از خود به جای گذاشته است.

وی اظهار کرد: از مهم ترین این تفاهم‌نامه‌ها موضوع اجرایی شدن قانون مجازات جایگزین است که یکی از این تشکل های مردم نهاد با همکاری دادگستری استان توانست برای بیش از 180 زندانی، مجازات جایگزین به جای زندان تعیین کرده و جلوی بروز آسیب های اجتماعی دیگری برای فرد و خانواده او را بگیرد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با تقویت بخش مدنی و حضور قدرتمند مشارکت های مردمی، اداره امور کشور بهتر و نظارت ها دقیق تر می شود و آینده بهتری خواهیم داشت.

رشیدیان بیان کرد: امید است در مشارکت و نظارت‌ها به گونه ای رفتار شود که به جای اقدامات سلبی، پیشرفت جامعه بر اساس فعالیت‌ها و اقدامات اجتماعی و مدنی صورت پذیرد که از این طریق به مدینه فاضله و حیات طیبه مورد هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم.

درپایان مراسم از تمر اجتماعی خانه تشکل های استان خراسان رضوی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha