جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3738278
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
استاندار قزوین:

جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق جمهوری اسلامی است

گروه فرهنگی- استاندار قزوین گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق جمهوری اسلامی است که در حوزه‌های مختلف آموزشی، درمانی، پژوهشی و خبری موفق عمل کرده است.

 جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق جمهوری اسلامی است

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در بازدید از جهاد دانشگاهی که امروز 22 مرداد انجام شد، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باهدف آموزش و تولید علم، فعالیت‌هایش پژوهشی و آموزشی مختلفی انجام می‌دهد؛ هم‌اکنون جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای موفق استان است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در بخش پژوهش بنیادین به‌خوبی واردشده است که پژوهشکده رویان نمونه موفق است، همچنین جهاد دانشگاهی در فعالیت‌های آموزشی، درمانی، پژوهشی و خبر وارد شده و موفق عمل کرده است، درواقع می‌توان گفت مجموعه جهاد دانشگاهی کارهای اساسی انجام داده است که بقیه انجام ندادند.
استاندار تأکید کرد: علاوه بر بخش پژوهشی مباحث آموزش در جهاد دانشگاهی نیز موردتوجه قرارگرفته است، جهاد دانشگاهی عمدتاً آموزش‌های کاربردی باهدف ایجاد بازار کار و اشتغال ارائه می‌دهد، با توجه به اینکه سال گذشته در دستگاه دولتی مراکز علمی کاربردی برچیده شد، فضای آموزش برای جهاد دانشگاهی به‌خوبی مهیا شده است.
وی بیان کرد: این اتفاق به نفع جهاد دانشگاهی است و این نقش را جهاد دانشگاهی باید ایفا کند؛ همچنین در حوزه هنر و معماری بحث آموزش هنر باید جدی گرفته شود؛ من در همه مسائل ازجمله مسائل اجتماعی و اقتصادی دغدغه دارم اما معتقدم که باید نگاه ویژه‌ای به هنر داشته باشیم.
زاهدی تصریح کرد: آموزش هنر در مراکز آموزشگاهی و جهاد دانشگاهی موجب اعتلای سطح هنر می‌شود، اگر جهاد دانشگاهی مثلاً در حوزه هنر آموزش موسیقی ورود پیدا کند طبیعتاً موسیقی از ابتذال نجات پیدا می‌کند، آموزش موسیقی فاخر سبب می‌شود که این هنر حفظ شود؛ استان قزوین در همه زمینه‌های ریشه فرهنگی دیرینه دارد که همه این زمینه‌ها باید موردتوجه قرار بگیرد.
وی یادآور شد: مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی را در جاهای مختلف امتحان کردم و اطمینان به این مرکز واقعاً وجود دارد؛ در بحث نیازهای فرهنگی و اجتماعی استان قزوین جهاد دانشگاهی استان می‌تواند ورود پیدا کند، در مجموعه استانداری باید در مسائل آسیب اجتماعی به جهاد دانشگاهی اعتماد داشته باشیم و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را جهت افکار سنجی در اختیار جهاد دانشگاهی قرار دهد.

انتهای پیام

captcha