جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت مدیریت استان است
کد خبر: 3738283
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین:

جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت مدیریت استان است

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد که موفقیت آن‌ها نیاز به حمایت مسئولین استانی دارد.

 جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت مدیریت استان است

به گزارش ایکنا از قزوین، فرشاد پیله‌چی در حاشیه بازدید استاندار از جهاد دانشگاهی قزوین که امروز 22 مرداد صورت گرفت؛ با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این واحد از 4 معاونت و 2 بخش مستقل تشکیل‌شده است، معاونت پشتیبانی که بخش اداره مالی را بر عهده دارد، معاونت فرهنگی نیز شامل مرکز افکار سنجی (ایسپا)، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، انتشارات و سازمان دانشجویان است.
وی افزود: در حوزه آموزش نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و دوره‌هایی برگزار می‌شود که مهارت افزا باشد، استقبال از دوره‌ها بالا است و توانسته‌ایم جمعیت خوبی را تحت پوشش قرار دهیم، همچنین در حوزه پژوهش نیز در دو بخش صنعت و درمان واردشده‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی قزوین در بخش درمان اولین مرکز ناباروری در استان را تأسیس کرده است و در ۵ سال اخیر بیش از 500 فرزند در این مرکز متولد شده است، همچنین در کنار این مرکز آزمایشگاه پاتوبیولوژی، نمایندگی بانک خون سلول‌های بنیادین بند ناف رویان نیز در این مجموعه مشغول فعالیت است و در حال حاضر نیز آمادگی داریم تا در سه حوزه درمان سرطان به‌ویژه سرطان برست، طب تسکینی و توان‌بخشی به‌صورت تخصصی ورود پیدا کنیم و در حال حاضر نیز به دنبال کسب مجوزهای لازم هستیم.
وی یادآور شد: در حوزه فرهنگی نیز جهاد دانشگاهی کارهای بزرگی را بر عهده دارد و می‌توان در این زمینه به خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، سازمان دانشجویان که در بیشتر دانشگاه‌ها فعال است و امروز پرچم‌دار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور است و مرکز افکار سنجی دانشجویان (ایسپا) اشاره کرد؛ به‌ویژه اینکه این مرکز امروز دقیق‌ترین نظرسنجی‌ها و پایش‌ها را در کشور انجام می‌دهد؛ ازجمله اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ایسپا تنها مرکزی بود که توانست با دقت بالایی نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کند.
پیله چی خاطرنشان کرد: پروژه کتاب Eight یکی از نمونه‌های موفق جهاد دانشگاهی قزوین است که با حمایت مسئولین توانست به جایگاه واقعی خود برسد، این کتاب زبان انگلیسی را منطبق بافرهنگ اسلام آموزش می‌دهد و در کشورهای مسلمان نیز تدریس خواهد شد.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مختلفی دارد که موفقیت آن‌ها نیاز به حمایت مسئولین استانی دارد، برای مثال احیا مکتب فرش قزوین یکی از فعالیت‌هایی است که ما ورود پیدا کردیم و کار اجرایی انجام دادیم اما به علت عدم‌حمایت کار نیمه‌تمام رها شد.
رئیس جهاد دانشگاهی قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام ساختمان‌های در دست جهاد دانشگاهی استیجاری است درخواست داریم که مدیریت استان در این زمینه مساعدتی کنند که بتوانیم مجتمع جدید تحقیقات و فن آوری جهاد دانشگاهی را احداث کنیم، تاکنون 800 میلیون تومان اعتبار برای ساخت مرکز جذب کردیم که در شش‌ماهه دوم سال کلنگ آن به زمین می‌خورد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت برای بهره‌برداری جهاد از ساختمان‌های اضافه سایر دستگاه‌های اجرایی، حمایت از خدمات آموزشی جهاد در حوزه‌های مختلف، حمایت جهت توسعه تجهیزات درمانی، استفاده از مراکز افکار سنجی در پایش‌های موردنظر استانداری، سپردن مأموریت برای حل منویات از سوی استانداری و حضور خبرگزاری ایسنا در جلسات مهم استانداری از دیگر درخواست‌های جهاد دانشگاهی از مدیریت استان است.

انتهای پیام

captcha