«احیاء» روی گیشه رفت
کد خبر: 3738300
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

«احیاء» روی گیشه رفت

دومین فصلنامه «احیاء بناها و بافت‌های تاریخی» به صاحب امتیازی صندوق احیاء و بهره‌برداری از آثار تاریخی منتشر شد.

 به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: در این شماره از فصلنامه که با طرح روی جلد بادگیر منتشر شده، بعد از بخش آغازین که شامل سخن مدیر مسئول و سخن سردبیر است، بخش‌های «مقالات و یادداشت‌ها»، «گفت‌وگو»، «گزارش»، «معرفی کتاب»، «از نگاه دیگر»، «خبرنامه» و «چکیده انگلیسی» فهرست شده‌اند.

در بخش مقالات و یادداشت‌ها موضوعاتِ «مجموعه چلبی اوغلو، تجربه‌ای در مرمت و احیاء»، «بررسی تحلیلی تکامل اسناد و قوانین بین‌المللی مرتبط با حفاظت آثار تاریخی»، «جایگاه تکنولوژی در مرمت»، «خانه کلانتر؛ بنایی خاطره‌انگیز در شهر خانه‌های تاریخی»، «نگاهی بر احیاء مجموعه تاریخی سعدالسلطنه»، «سلطان محمد، معمار مجموعه گنجعلی خان کرمان»، «اقتصاد احیاء میراث فرهنگی»، «استفاده مجدد و سازگار از یک بنای تاریخی. مطالعه موردی؛ موسسه فیلم ایرلند» منتشر شده است.

همچنین چهار گفت‌وگو با موضوعات «بررسی وضعیت کنونی میراث فرهنگی کشور و ترسیم دورنمای آن» در صحبت با محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، «نظام تأمین منابع مالی در احیاء بناها و بافت‌های تاریخی» در گفت‌وگو با حامد مظاهریان، «چالش‌های پیش‌روی میراث تاریخی و فرهنگی تهران در مسیر حفاظت و احیاء» در گفت‌وگو با احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران و «نظام مالی و اقتصادی احیاء بناهای تاریخی در ایران» در گفت‌وگو با بهروز هادی زنوز منتشر شده است.

پنج گزارش با موضوعات مختلف مانند «گزارش نشست تخصصی چشم‌انداز احیاء و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی در آینده توسعه شهری ایران»، «کافه تهرون؛ روایت‌گری قصه‌های شهر تهران»، «موزه سیمین و جلال؛ خانه زوج داستان‌نویس»، «معرفی عرصه‌های نیازمند حفاظت مرمت و احیاء؛ خانه صدر جهرمی شیراز» و «مدخلی بر سومین دوره برنامه فرهنگی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ایران شهری» نیز در این دومین شماره فصلنامه احیاء گنجانده شده‌اند.

دو کتاب «احیای طهران؛ تأملی در ارتقای کیفی بافت‌های تاریخی» و «جستارهای تاریخی و فلسفی در حفاظت از میراث فرهنگی» از دیگر مباحث ماهنامه «احیاء» نیز در این شماره معرفی شده‌اند.

در بخشی از نگاه دیگر این فصلنامه؛ «زیر گنبد مینا؛ روایت شهر از زبان استاد فرهاد فخرالدینی»، «استاد هنر گچ‌کاری؛ استاد محمدحسن سبحان‌منش» و «تاریخ شهر در یک بنا؛ ساگرادا فامیلیا در بارسلونا: کلیسای جامعِ گائودی برای مستمندان» مورد توجه قرار گرفته‌اند.

شورای سیاستگذاری این ماهنامه تخصصی را سید محمدبهشتی، حسین عبده تبریزی، پرویز پیران، محمدسعید ایزدی، نصرت‌الله تاجیک و ناصر بنیادی برعهده دارند.

این فصلنامه که با قیمت ۲۰ هزار تومان روی گیشه رفته، در ۱۳۱ صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha