رسانه‌ها نقش اثرگذاری در آگاهی‌بخشی و امیدبخشی جامعه دارند
کد خبر: 3738308
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴

رسانه‌ها نقش اثرگذاری در آگاهی‌بخشی و امیدبخشی جامعه دارند

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی–امنیتی استاندار کردستان گفت: اگر امروز امنیتی را در جامعه شاهدیم بخشی از آن به واسطه ایثار و فداکاری نیروهای مسلح و امنیتی بوده و بخشی نیز به واسطه فعالیت فعالان عرصه‌های اطلاع‌رسانی بوده است، چراکه رسانه‌ها با آگاهی‌بخشی به مردم و امیدبخش بودن کارهای نظام، می‌توانند مردم را در صحنه نگهدارند.

رسانه‌ها نقش اثرگذاری در آگاهی بخشی و امیدبخشی جامعه دارند

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش اقبال، معاون سیاسی- امنیتی استانداری کردستان امروز، 22 مردادماه در بازدید سرزده از خبرگزاری ایکنا با تبریک گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان عرصه قلم و مطبوعات به ویژه شهید صارمی را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق دهد تا ادامه‌دهنده را شهیدا باشیم.
وی افزود: شهدا در راستای حفظ کرامت انسانی، حفاظت از نظام مقدس اسلامی، بیان آزادی اندیشه و بیان حقایق، همچون شهید صارمی جان خود را فدا کردند که ما باید این رسالت را ارج نهیم.
معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه به ارزش قلم و جایگاه والای قلم در آموزه‌های اسلام تأکید شده است، بیان کرد: در این راستا هم جامعه مطبوعات و هم مسئولان نظام باید در حفظ این جایگاه بکوشند.
وی اعلام کرد: خبرنگاران سربازان گمنامی هستند که در عرصه خبر و خبررسانی با همه کمبودها و کاستی‌های که با آن روبه رو هستند، با اطلاع‌رسانی دقیق و کارشناسانه و نقدهای منصفانه کمک حال مدیران استان هستند.

خوش اقبال عنوان کرد: اگر امروز امنیتی را در جامعه شاهدیم بخشی از آن به واسطه ایثار و فداکاری نیروهای مسلح و امنیتی بوده و بخشی نیز به واسطه فعالیت فعالان عرصه‌های اطلاع‌رسانی بوده است چراکه رسانه ها با آگاهی‌بخشی به مردم و امیدبخش بودن کارهای نظام، می‌توانند مردم را در صحنه نگهدارند.
وی افزود: حرفه خبرنگاری برای خبرنگاران یک شغل نیست بلکه بخشی از زندگی آن هاست چراکه با عشق و علاقه در این عرصه حضور می‌یابند.
مسئولان گوش شنوایی برای درددل های مردم داشتنه باشند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: امیدواریم همه دست اندرکاران نظام فضا را به نحوی پیش ببرند که در آن فضا، فضای نقد کارشناسانه، علمی و منصفانه فراهم باشد و گوش شنوایی برای شنیدن درد دل‌های بیان شده مردم در خبرگزاری‌ها داشته باشند.
وی مهم‌ترین مؤلفه حرفه خبرنگاری را انتقال رویدادها دانست و اعلام کرد: خبرنگاران پیشتازان عرصه فرهنگ جامعه هستند و به این امر عشق نشان می‌دهند و آثار ارزشمندی را در این بخش دارند.
خوش اقبال نقش خبرنگاران در عرصه توسعه و پیشرفت کشور را بی بدیل ذکر و بیان کرد: باید فضایی فراهم باشد که خبرنگاران بدون هیچ ترس و واهمه‌ای واقعیت‌ها را بیان کنند.
وی در ادامه گفت: تعدادی از مسئولان هر نقدی را تخریب می‌دانند در حالیکه این طور نیست و خبرنگاران آیینه تمام نمای بیان مسائل و مشکلات جامعه هستند و مسئولان باید این مسائل را باید پیگیری کنند.
خبرنگاران در ایجاد نشاط اجتماعی و خوش‌بینی به نظام نقش کلیدی دارند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به نقش کلیدی خبرنگاران در ایجاد نشاط اجتماعی و امید و خوش‌بینی به نظام اشاره کرد و افزود: امروز که ما در مبارزه اقتصادی با آمریکا هستیم اگر رسانه نقش خود را به درستی و شایسته ایفا کند، اعتماد مردم به نظام و مسئولان بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به مقایسه وضعیت زندگی امروزه مردم با اوایل انقلاب بیان کرد: مردم از زمان شروع جنگ هشت سال مبارزه کردند و از کمبودهای بیشتری نسبت به امروز برخوردار بودند اما در مقابل این مشکلات مردم ایستادگی و مقاومت کردند.
خوش اقبال اعلام کرد: امروز باید اعتماد و اعتقاد مردم به حاکمیت و مسئولان نظام توسط رسانه‌ها بیشتر تقویت شود چراکه درست است امروز ما تحریم اقتصادی شده‌ایم اما داشته‌های علمی و دستاوردهای نظام به برکت اساتید دانشگاهی، نخبگان، مخترعان کشور بیشتر بوده است.
وی نقش خبرنگاران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کلیدی جامعه هم برای مسئولان و هم جامعه را مهم ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم خبرنگاران در انتقال اخبار با حفظ اصول حرفه‌ای که مورد انتظار جامعه است، بتوانند امید را در جامعه تقویت کنند.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار کردستان با اشاره به نگرانی مسئولان نظام از عدم اعتماد مردم تأکید کرد: اگر مردم امید و اعتماد به نظام داشته باشند یقینا عملکرد دولت در رفع مسائل و مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است، موفق‌تر خواهد بود.
وی یادآور شد: خبرنگاران در عرصه مبارزه فرهنگی، اجتماعی و نظامی همواره می‌توانند پیشگام باشند، لذا باید با انتقاد سازنده مسئولان را بیشتر همراهی کنند.
انتهای پیام

captcha