دبیرخانه رسیدگی به امور ایثارگران در بنیاد شهید گیلان تشکیل شود
کد خبر: 3738314
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

دبیرخانه رسیدگی به امور ایثارگران در بنیاد شهید گیلان تشکیل شود

گروه اجتماعی- جعفرزاده، با تاکید بر لزوم اقدامات ساختاری و تشکیلاتی در حوزه ایثارگران، خاطرنشان کرد: دبیرخانه رسیدگی به امور ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل و کمیته های آن مشخص شود.

دبیرخانه رسیدگی به امور ایثارگران در بنیاد شهید گیلان تشکیل شود

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی امروز، 22 مرداد در نشست با ایثارگران دستگاه های اجرایی استان گیلان، با اشاره به انتظارات موجود از فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هر نماینده به تناسب تجربه ای که دارد در یکی از فراکسیون های مجلس عضو است لذا بنده سعی می کنم در فراکسیون ایثارگران نقش آفرین باشم.

وی با بیان اینکه جای کارگروه تخصصی ایثارگران در استان گیلان خالی است، افزود: برنامه ششم ظرفیت های فوق العاده ای برای ایثارگران فراهم کرده؛ همچنین بسیاری از مسائل در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دیده شده است.

نماینده رشت در مجلس، با تاکید بر لزوم اقدامات ساختاری و تشکیلاتی در حوزه ایثارگران، خاطرنشان کرد: دبیرخانه رسیدگی به امور ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشکیل و کمیته های آن مشخص شود. البته این کمیته ها می تواند محتوای قانونی داشته باشد.

جعفرزاده، با بیان اینکه کمیته قانون برنامه ششم و کمیته قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تشکیل شود، گفت: همچنین این کمیته ها شامل مواد قانونی مرتبط با فرزندان شاهد و ایثارگر، جانبازان، آزادگان، همسران شهدا و... گردد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: دستگاه های اجرایی مسائل و مشکلات در حوزه ایثارگران را به کمیته مرتبط ارجاع دهند تا در کمیته ها به صورت تخصصی و تقنینی بررسی صورت گیرد.

وی هدف کمیته های ایثارگری را اجرای قانون دانست؛ نه ایجاد تقاضای جدید از دستگاه ها و یادآور شد: تا روزی که قانونی وجود دارد و حذف نشده، لازم الاجراست و لذا باید قانون برنامه ششم در حوزه ایثارگران را اجرا کنیم.

جعفرزاده، خواستار صدور حکم برای مسئولان کمیته ها شد و عنوان کرد: اگر این کمیته ها وجهه قانونی پیدا کنند، همکاری دستگاه ها را به همراه خواهد داشت. بی تردید محصول این دبیرخانه در کشور نمونه و مبنای قانون گذاری ها قرار می گیرد.

انتهای پیام

captcha