راه‎اندازی دهکده کارآفرینی منطقه 9 با هدف ایجاد اشتغال پایدار
کد خبر: 3738315
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷

راه‎اندازی دهکده کارآفرینی منطقه 9 با هدف ایجاد اشتغال پایدار

گروه جامعه ــ سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی دهکده‌ کارآفرینی در منطقه ۹ با هدف توسعه اشتغال پایدار و نیز دسترسی آسان شهروندان به کلیه امکانات و زیرساخت‌های شهرداری تهران در حوزه کسب و کار و کارآفرینی، خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اکبر نعمتی، سرپرست این سازمان با اشاره به کلنگ‎‌زنی دهکده کارآفرینی با حضور شهردار تهران، گفت: احداث دهکده کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال پایدار و احیا کننده صنایع دستی و سنت‌های کهن ایران اسلامی در سطح تهران می‌شود.

وی با اشاره به موضوع آموزش در راه‌اندازی دهکده کارآفرینی و فعالیت‌های گسترده در این حوزه با توجه به نیاز متقاضیان، گفت: مهارت و دانش کافی در جهت کسب موفقیت در راه‌اندازی و گسترش کسب و کار، آموزش، مهارت آموزی و یا ارتقای مهارت اختصاصی از مهمترین موضوعات مورد بحث است.

وی افزود: در بخش آموزش با کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، با در نظر گرفتن نتایج نظرسنجی از بازار هدف، کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و فشرده برگزار می‌شود.

نعمتی در خصوص مشکلات بازاریابی و فروش کسب و کار‌ها به نداشتن دانش کافی در خصوص بازار اشاره و تصریح کرد: در این دهکده با کمک متخصصین امر، خدمات گسترده‌ای در خصوص برندسازی، بازارسازی و بازارسنجی، تبلیغات و سایر موارد مربوطه برای تسهیل دسترسی به بازارفروش توسط این دهکده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از کسب و کار‌های کوچک، مشاغل خانگی و کارآفرینان افزود: با توجه به رونمایی از طرح حرکت (حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کار‌های کوچک) توسط معاونت کارآفرینی و توانمندسازی این سازمان، به صورت ویژه خدمات متنوعی با توجه به درخواست صاحبان کسب و کار‌های کوچک و مشاغل خانگی به آن‌ها ارائه می‌شود.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص استقرار شرکت‌های نوپا، خلاق و نوآور خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت و قابلیت این شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در کاهش معضلات مدیریت شهری، بخشی از دهکده کارآفرینی به عنوان مرکز رشد و فناوری‌های نوین شهری، اختصاص پیدا می‎کند. بر همین اساس حمایت از طرح‌ها و ایده‌های خلاق و نوآورانه این شرکت‌ها از دیگر اقدامات این بخش است.
انتهای پیام
captcha