راه‌اندازی چهار باب کتابخانه جدید در شهرستان سقز
کد خبر: 3738317
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷

راه‌اندازی چهار باب کتابخانه جدید در شهرستان سقز

گروه فرهنگی- سرپرست فرمانداری سقز گفت: راه اندازی کتابخانه در چهار بخش شهرستان سقز از اولویت‌های برنامه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.

راه‌اندازی چهار باب کتابخانه جدید در شهرستان سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، کامیل کریمیان، سرپرست فرمانداری سقز امروز، 22 مردادماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اظهار کرد: با راه‌اندازی کتابخانه در تمام بخش‌ها، شاخص دسترسی به کتابخانه در سطح شهرستان ارتقا می‌یابد.
وی افزود: بر این اساس تاکنون اقدامات اساسی در شهرستان برای راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در روستاهای «بسطام»، «گل‌تپه» و «قهرآباد علیا» سقز صورت گرفته است و تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه نهادی در «ایرانخواه» هم پیگیری می‌شود.
کریمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان سقز دارای 14 باب کتابخانه عمومی است، عنوان کرد: از این تعداد پنج باب نهادی و 9 باب مشارکتی است که با در صورت راه‌اندازی 4 باب کتابخانه دیگر این تعداد به 18 باب می رسد.
وی با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ کتابخوانی، عنوان کرد: ایجاد فضاهای فیزیکی، تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه در محله‌ها و روستاهای فاقد کتابخانه باید به جد پیگیر شود.
سرپرست فرمانداری سقز بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و یادآور شد: شهرداری سقز باید در راستای پرداخت نیم درصد درآمد به حساب نهاد کتابخانه های عمومی اهتمام لازم داشته باشد.
انتهای پیام

captcha