برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم از اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی است
کد خبر: 3738319
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم از اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان بالاخص برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم و منفصل شهری از دیگر اهدافی است که در جام باشگاه‌های کتابخوانی دنبال می‌شود.

برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم  از اهداف جام باشگاه‌های کتابخوانی است

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز،22 مردادماه در جلسه هم اندیشی جام باشگاه های کتابخوانی در سنندج اظهار کرد: کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی با شرکت ٦٥ نفر از مربیان و مخاطبین علاقمند به این جام به مدت ٢ روز در سنندج برگزار می شود.
وی به ساعت آموزشی این کارگاه نیز اشاره کرد و افزود: کارگاه آموزشی جام باشگاه های کتابخوانی به مدت ١٦ ساعت و در روزهای ٢٤ و ٢٥ مرداد جاری در سنندج برگزار می‌شود.
قلعه‌شاخانی بیان کرد: این کارگاه با هدف آشنایی بیشتر مربیان باشگاه هاست تا از این طریق بتوانند یاری رسان دانش آموزان برای حضور هر چه شایسته در جام باشگاه های کتابخوانی کشور باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان بالاخص برقراری عدالت فرهنگی در مناطق محروم و منفصل شهری از دیگر اهدافی است که در جام باشگاه های کتابخوانی دنبال می شود.
وی از شناسایی فعالان و نخبگان فرهنگی برای شرکت در این کارگاه آموزشی خبر داد و افزود: مدرسان این دوره، مباحثی را پیرامون شیوه نامه اجرایی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان و راهکارهای راه‌اندازی، چگونگی تاثیرات فردی و اجتماعی کتاب خوانی، ایجاد انگیزه در مخاطبان، بهره مندی از فن آوری نوین جهت ترویج کتاب‌خوانی و روش‌های مستندسازی و اطلاع‌رسانی به دیگر آحاد جامعه را به مخاطبان ارائه می‌دهند.
قلعه‌شاخانی، برگزاری این کارگاه آموزشی را در راستای فعال سازی باشگاه های کتاب خوانی عنوان و بیان کرد: شرکت کنندگان در کارگاه آموزش های در زمینه ارتباط مطلوب و موثر کودکان و نوجوانان با مقوله کتاب و کتاب خوانی می بینند و با تشکیل گروه های متشکل از کودکان و نوجوانان در مقطع‌های سنی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول زیر نظر یک هماهنگ کننده بزرگ سال در زمینه کتاب خوانی فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: در این کارگاه دو روزه آموزش‌های تئوری و تدریس کار عملی با ارائه طرح های نوین آموزشی در حوزه تاثیرگذاری مطالعه و فرهنگ کتابخوانی دنبال می‌شود.
انتهای پیام

captcha