نمایش قرآن‌های چاپ سنگی کتابخانه مجلس/قرآن با سوگندنامه محمدعلی شاه قاجار
کد خبر: 3738332
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

نمایش قرآن‌های چاپ سنگی کتابخانه مجلس/قرآن با سوگندنامه محمدعلی شاه قاجار

گروه ادب ــ با برپایی نمایشگاهی از نسخ خطی و چاپ سنگی که در کتابخانه مجلس شورای اسلامی نگهداری می‌شود،‌ سه قرآن با چاپ سنگی به معرض نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نمایشگاهی در بخش نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی برپا شده که شامل آثار مختلفی چون نسخ خطی، چاپ سنگی، سربی و ... است.

از جمله آثاری که در این نمایشگاه به معرض دید مخاطبان گذاشته شده، قرآن کریمی است که در پشت برگ آن سوگندنامه محمدعلی شاه قاجار در حمایت از مشروطه و قانون اساسی در سال 1325 هجری به ثبت رسیده است. 

یکی دیگر از نسخ خطی قرآنی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده،‌ قرآنی است که در آخرین برگ آن می‌توان سوگندنامه پنج نفر از سران مشروطه را مشاهده کرد. همچنین چاپ سنگی قرآن کریم با سوگندنامه عده‌ای از سران مشروطه در پایان آن از دیگر آثار ارائه شده به شمار می‌آید.

در بخش دیگری از این نمایشگاه می‌توان نامه و تلگراف‌هایی را که علما درباره مشروطیت و تشکیل مجلس ارائه کرده‌اند را مشاهده کرد. چاپ سربی «باطل حق‌نما، مستبد عالم‌نما» مشتمل بر سخنانی از شیخ فضل‌الله نوری نیز به معرض نمایش درآمده است.

چاپ سنگی «تنبیه الامه و تنزیه المله» از میرزا محمدحسین نائینی نجفی با تقریظ آخوند خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی را می‌توان از دیگر آثاری برشمرد که در این نمایشگاه به معرض دید مخاطبان گذاشته شده است.

این نمایشگاه از بیستم مردادماه برپا شده است و تا سی‌ام همین ماه در محل بخش نسخ خطی کتابخانه مجلس برپاست.

انتهای پیام

captcha