آغاز به‌کار جشنواره موسیقی قوم لر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3738336
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

آغاز به‌کار جشنواره موسیقی قوم لر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی ـ با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت‌های موسیقی جشنواره موسیقی قوم لر عصر دوشنبه، ۲۲ مرداد در خرم‎آباد آغاز شد.

آغاز به‌کار جشنواره موسیقی قوم لر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد وحدت و همدلی بیشتر در بین قوم لر و همچنین معرفی ظرفیت‌های موسیقی لرستان، جشنواره موسیقی قوم لر عصر دوشنبه، 22 مرداد در باغ گلستان قلعه باستانی فلک‌الافلاک خرم‎آباد آغاز به‌کار کرد.
این جشنواره موسیقی با حضور 50 گروه موسیقی و 400 هنرمند در عرصه خوانندگی و نوازندگی استان‌های لرنشین در دو بخش آیین سنتی و نمایشگاه صنایع دستی است و به مدت پنج روز ادامه دارد.
بخش اجراهای صحنه‌ای این جشنواره با محوریت انجمن موسیقی و بخش آیینی و سنتی آن نیز توسط انجمن آیینی ـ سنتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجام می‌شود و مدیریت بخش نمایشگاهی نیز بر عهده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهد بود.

تفکر اندیشمندان اقتصادی در قالب هنر ماندگار خواهد شد
حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در افتتاحیه این جشنواره اظهارکرد: امروز اولین روز این جشنواره است و به مدت پنج شبانه روز ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این جشنواره با برگزاری برنامه‌های متنوع در دو بخش موسیقی و صنایع دستی پیگیری می‌شود.
حنان با بیان این‌که دو بخش موسیقی اجرایی در صحنه و آیین‌های سنتی از قسمت‌های این جشنواره است، افزود: در این جشنواره یازده استان لرنشین از سراسر کشور حضور دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ و هنر استان و تعامل فرهنگی بین سایر استان‌ها است، گفت: همچنین در راستای تحقق‌بخشی به شعار رئیس‌جمهور در رابطه با ایجاد شادی در جامعه و با حمایت مقام معظم رهبری این برنامه‌ها پیگیری می‌شوند و پشتوانه آن‌ها نظام، دولت و این تشکیلات است کمااینکه هر تفکر و هنری ماندگار و تاثیرگذار است اگر در قالب هنر باشد.
حنان با اشاره به این‌که انسان یعنی اندیشه و تفکر اندیشمندان اقتصادی اگر در قالب هنر باشد ماندگار خواهد شد، گفت: هنر یعنی خلاقیت و ابتکار و اندیشه سیاسی اگر در قالب هنر باشد ماندگار خواهد بود.
وی با بیان این‌که دینداران ما اگر در تقابل با هنر نباشند همیشگی و ماندگار خواهند بود، اظهارکرد: هنرموسیقی بسیار تاثیرگذار است و در همین راستا از هنرمندان برجسته رشته موسیقی دعوت به‌عمل آمده است.

حضور هنرمندان یازده استان کشور در جشنواره موسیقی قوم لر
امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: این جشنواره به یاد چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز پیوند فرخنده امام علی و حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره در راستای اشاعه فرهنگ غنی استان و قوم لر گامی در اعتلای این مرز و بوم برداریم.
قاسمی با بیان این‌که این جشنواره با دستور و پیگیری استاندار و معاونین ایشان صورت پذیرفته است، گفت: در این جشنواره یازده استان حضور دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: همچنین ۴۵ غرفه صنایع دستی و سوغات محلی در این جشنواره به دید گذاشته شده است و از یک ماه پیش استارت کار زده شد.
وی با اشاره به ثبت کمانچه لری استان لرستان، گفت: این کار به همت میراث فرهنگی و استاد علی اکبر شکارچی همچنین استاد پیرنیاکان انجام گرفته است.
قاسمی با بیان این‌که هفته گذشته رونمایی از این ساز به عمل آمده است، گفت: این رویداد ارزشمند را به تمام لرستانی‌ها تبریک می‌گوییم.

آغاز به‌کار جشنواره موسیقی قوم لر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

آغاز به‌کار جشنواره موسیقی قوم لر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

آغاز به‌کار جشنواره موسیقی قوم لر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

captcha