۵۷۸ گلزار شهدا در استان کرمان ساماندهی شد
کد خبر: 3738337
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶

۵۷۸ گلزار شهدا در استان کرمان ساماندهی شد

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۸۴۷ گلزار در استان کرمان با شش هزار و ۴۱۸ شهید وجود دارد که از این تعداد ۵۷۸ گلزار با پنج هزار و ۳۳۴ مزار شهید ساماندهی شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان دیروز دوشنبه، 22 مرداد به مناسبت روز آزادگان در نشست خبر با اشاره به ساختمان و مجموعه ی بنیاد شهید گفت: در سنوات گذشته ساختمان اداره یا ساخته و یا خریده شد، ساختمان اداره شهرستان بم که در اثر زلزله تخریب شده بود، نوسازی و از ابتدا ساخته که تا هم اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.
وی افزود: مجموعه فرهنگی ایثارگران به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است و درمانگاه ایثارگران استان کرمان، سال ۹۵،۱۷۵ هزار نفر خدمات داده و سال ۹۶، حدود ۲۲۶ هزار نفر خدمات ارائه کرده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد:مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید با هزار و ۶۰۰ دانشجو بین استان‌ها رتبه دوم را دارد .
وی اظهرکرد: مجموعه‌ای از کتاب‌های مربوط دفتر اول وصایای شهدا و یا فرهنگ، در انتظار پرواز و ... چاپ و در مراکز فرهنگی منتشر شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: ۱۴ هزار نفر دیدار در سال ۹۶ انجام شده است که ۲ هزار مورد آنها تکراری بوده است .
وی بیان کرد: نورپردازی گلزار شهدای کرمان در سال گذشته با همت استاندار سابق انجام شده که در کشور نمونه‌اش انجام نشده است.
وی با توجه به رتبه‌بندی کشوری در حوزه گلزار شهدا تصریح کرد: رتبه ساماندهی گلزارهای شهدای کرمان در کل کشور رتبه اول را دارد، همچنین هزار و ۲۵۰ نفر در کمیسیون‌های پزشکی برگزار شده شرکت کردند.
حسنی‌سعدی یادآور شد : ۴۲ هزار ۷۹۴ نفر از رزمندگان ایران که ۸۰ درصد آنها مجروح بودند به اسارت در آمدند، این عزیزان در ۲۱ اردوگاه و زندان نگهداری می‌شدند.
وی افزود: اسرایی که عراقی‌ها در ایران داشتند ۷۲ هزار و ۱۳۰ نفر بودند و ۱۵ درصد آنها حاضر به برگشت نبودند، سرلشکر حسین لشکری ۱۸ سال در اسارت بود که ۱۰ سال آن را در سلول گزرانده است، همچنین ۵ هزار نفر از آزادگان در اثرات شکنجه فوت شدند، تعداد قابل توجهی از آنها نیز در زندان‌ها شهید شدند.
حسنی‌سعدی گفت: اردوگاه‌های مفقودین جز دوران سخت آن زمان بود؛ تعداد ۲۰ نفر در دوران اسارت قطع نخاع بودند که دوران اسارت برای آنها بسیار سخت بود.
وی بیان کرد: ۲۱۸نفر آزاده از هزار ۲۸۴ از ازادگان به رحمت خدا رفتند،۸۱نفر از ازادگان کل کشور بیش از ۱۰ سال اسارت را تحمل کردند.
وی به تعداد بانوان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: 4 نفر خانم ۴۰ ماه اسارت را شرافتمندانه در بازداشتگاه‌های بعثی تحمل کردند.
انتهای پیام

captcha