۱۹۵ سازمان مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت دارند
کد خبر: 3738338
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴

۱۹۵ سازمان مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت دارند

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹۵ سازمان مردم نهاد در این استان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲۹ مورد توسط وزارت کشور صادر شده است.

۱۹۵ سازمان مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 22 مردادماه در نشست با مدیران سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از مجموع 195 تشکل در استان مجوز 129 تشکل توسط وزارت کشور صادر شده و همچنین 36 تشکل توسط بهزیستی و 30 تشکل توسط ورزش و جوانان مجوز گرفته است.
وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 76 تشکل در استان ثبت شده است، افزود: این تعداد به نسبت قبل از سال 92 بیش از 61 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اعتبارات سال 95 ‌حوزه استانداری تشکل‌ها 450 میلیون بوده که در سال 96 به 700 میلیون تومان رسید و این موضوع افزایش 55 درصدی نسبت به سال 95 را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام میرمحمدی اعتبار تخصیصی سایر ادارات در سال 95 را 600 میلیون برشمرد و عنوان کرد: این میزان اعتبار با افزایش 160 درصدی به یک میلیارد و 566 میلیون تومان در سال 96 رسید و 35 مورد انعقاد قرارداد با تشکل‌ها داشتیم.
وی تشکل‌ها را حلقه واسط بین دولت و مردم دانست و تصریح کرد: این حوزه ظرفیت بالایی برای کمک به دولت و رشد و توسعه جامعه دارد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه امروزه هرچه تشکل‌های غیردولتی افزایش یابد دولت و نظام قدرتمند تری خواهیم داشت، ابراز کرد: تشکل‌های مردم نهاد باید غیردولتی مانده و نگاه اقتصادی به اهداف نداشته باشد و این تشکل‌ها باید صدای ملت بوده و همچنین نگاه سیاسی نداشته باشند.
حجت‌الاسلام میرمحمدی فعالیت خودجوش، تعهد محور، قانونمند، برنامه محور و همچنین گرایش به سمت تخصصی شدن تشکل‌ها را ضروری دانست ویادآور شد: جلب مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این محور کمک شایانی به رشد و توسعه تشکل‌ها می‌کند.
انتهای پیام

captcha