سند «آینده‌پژوهی فرهنگی» در یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 3738463
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

سند «آینده‌پژوهی فرهنگی» در یزد تدوین می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تدوین سند آینده پژوهی فرهنگی استان بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی و محوری شورای فرهنگ عمومی این استان در نظر گرفته شده است.

سند «آینده‌پژوهی فرهنگی» در یزد تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد 23 مردادماه در نشست شورای فرهنگ عمومی مروست اظهار کرد: تدوین سند آینده پژوهی فرهنگی استان بعنوان یکی از برنامه های اصلی و محوری شورای فرهنگ عمومی استان در نظر گرفته شده است.
جوادیان زاده افزود: این سند با تبیین وضعیت فرهنگی استان به تفکیک شهرستان ها تدوین می شود.
وی ادامه داد: ما در سند آینده پژوهی به دنبال این هستیم که با بررسی آسیب های کنونی جامعه مشکلات و آسیب هایی که پیش بینی می‌کنیم و برای سال‌های ممکن است ایجاد شود، برنامه‌ریزی کنیم و ابزارهای پیشگیری خود را بکار ببندیم.
وی تصریح کرد: تلاطم مدیریتی و تنوع تعریف فرهنگی باعث پیچیدگی فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی شده و باید به سمت یک برنامه دقیق و تخصصی حرکت کرد.
جوادیان زاده افزود: یکی از مهم ترین انتظارات ما از شوراهای فرهنگ عمومی این است که به سمت تعامل و گفتار بروند و با نشست های گفتاری به همفکری موضوعی و مفهومی برای حل آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی برسیم.
وی بیان کرد: یکی از عمده مشکلات فرهنگی ما به خصوص در فرهنگ عمومی برگرفته از تنوع در تعریف‌های است که از فرهنگ در جامعه و یا در بین مسئولان وجود دارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: شوراهای فرهنگ عمومی باید با یک برنامه ریزی دقیق، مدون و تخصصی رفتارها و هنجارهایی را که در جامعه وجود دارد را با ارزش ها و باورها هماهنگ سازد.
وی گفت: فرهنگ عمومی شهر مروست هنوز دستخوش تغییرات چندانی نشده است و مشکلات جدی در خصوص آسیب‌ها و معضلات فرهنگی این شهر وجود ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تصریح کرد: وجود باورها و اعتقادات و روحیه فرهنگی و مذهبی که در وجود مردمان این دیار نهفته است کار را برای فعالیت‌های شورا آسان‌تر می‌کند و از این ظرفیت‌ها باید در مسیر رشد و برندسازی و الگوسازی ظرفیت‌های فرهنگی بخش مروست استفاده کرد.
شورای فرهنگ عمومی در کاهش مشکلات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد
حجت فلاحتی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست نیز در این نشست حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در جمع اعضا شورای فرهنگ عمومی مروست بسیار مفید دانست و گفت: شورای فرهنگ عمومی در کاهش مشکلات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد و نهادی است که می تواند در تبیین و ارتقا فرهنگ عمومی و جلوگیری از بسیاری آسیب‌ها موثر عمل کند.
وی ادامه داد: فرهنگ عمومی عرصه‌ای از فرهنگ است که رابطه مستقیمی با عموم مردم دارد و در واقع هر امری که در بین مردم به عنوان فرهنگ تلقی می‌شود، جزیی از فرهنگ عمومی است و ما به عنوان اعضا شورای فرهنگ عمومی باید با کمک مصوبات این شورا مسیر حرکت حیات جامعه جهت دهی کنیم و از ورود فرهنگ های ناصحیح به جامعه جلوگیری نماییم.
فلاحتی افزود: از اعضا شورای فرهنگ عمومی این انتظار می‌رود که حتی المقدور نسبت به مصوبات شورا ارزش قائل شده و نسبت به اجرای مصوبات نیز متعهد باشند.
یادآور می‌شود جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پس از جلسه شورای فرهنگ عمومی از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری مروست و طرح رحله در بخش مروست بازدید کرد.

انتهای پیام

captcha