نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن کریم الزهرا(س)
کد خبر: 3738471
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن کریم الزهرا(س)

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم الزهرا(س) گفت: مهد قرآن الزهرا(س) یک مرکز قرآنی با محوریت ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است که در این راستا به آموزش مفاهیم، روخوانی، قرائت، تفسیر و ... می‌پردازیم.

نگاهی به فعالیت‌های مهد قرآن کریم الزهرا(س)کبری شریف‌زادگان، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم الزهرا(س) استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ بیان کرد: فعالیت‌های این مرکز بر محور ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی است و در حال حاضر دوره‌های متنوع قرآنی از جمله آموزش مفاهیم، قرائت، روخوانی و تفسیر قرآن با حضور چهار مربی در مهد قرآن الزهرا(س) برپا می‌شود.

وی با اشاره به روند برپایی دوره‌های مختلف در این مرکز اظهار کرد: کلاس‌های قرآن در فصل تابستان هر روز در طول هفته و در فصل زمستان تنها در روزهای تعطیل برگزار می‌شود.

شریف‌زادگان در رابطه با موفقیت‌های این مرکز تصریح کرد: تشکیل کلاس‌های حفظ از جمله عمده فعالیت‌های مهد قرآن الزهرا(س) ‌است، اما به دلیل جمعیت اندک این شهرستان و مهاجرت دانش‌آموزان به شهرستان‌های اطراف برای ادامه تحصیل، تا‌کنون دو حافظ کل تربیت کرده‌ایم، اما در حفظ جزء‌های 7‌، 10، 15 و کل تعداد بالایی حافظ قرآن داشتیم.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم الزهرا(س) با اشاره به اینکه به غیر از کلاس‌های قرآنی که برپا می‌شود، مهد قرآن نیز تحت پوشش این مرکز فعالیت می‌کند، بیان کرد: در این مرکز، بخشی به‌عنوان مهد قرآن نیز ویژه کودکان زیر 7 سال اداره می‌شود که برنامه‌های متنوع تربیتی، قرآنی و آموزش آداب معاشرت ویژه خانواده‌‌های قرآن‌آموزان ارائه می‌شود.

وی به برپایی مسابقات قرآن از سوی این مرکز اشاره کرد و افزود: مهد قرآن الزهرا(س) مسابقات قرآنی داخلی مختلفی را برگزار می‌کند و در مراحل بعدی برگزیدگان این مرحله به مسابقات استانی و کشوری راه می‌یابند.

شریف‌زادگان به تمامی دوره‌ها و کلاس‌هایی که در این مرکز قرآنی برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: با وجود تمامی تلاشی که مسئولان این مرکز برای جذابیت کلاس‌های قرآن می‌کشند، اما جاذبه‌های کلاس‌های هنری ـ ورزشی به‌دلیل وجود بودجه خوبی که در اختیار دارند، بالطبع بیشتر است.

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم الزهرا(س) تصریح کرد: اگر دولت برای فعالیت‌های دینی و قرآنی بودجه قرار دهد، می‌توانیم با اردو و جوایز جذب بیشتری داشته باشیم. با وجود هزینه‌های جاری مؤسسه مانند اجاره‌بها و حق‌الزحمه مربیان، چیزی برای تشویق و جذب باقی نمی‌ماند.

شریف‌زادگان بیان کرد: اگر قرار است در کشور کار تربیتی انجام دهیم و اسلام و برنامه‌های دینی را ترویج دهیم باید هر کاری برای بهبود اوضاع قرآن و مراکز قرآنی انجام دهیم. اما با وجود این بی‌توجهی‌ها حس می‌کنیم، افرادی مخالف برگزاری این فعالیت‌ها در کشور هستند.

وی افزود: به طور مثال اگر دین‌های دیگر را مطالعه کنیم، می‌بینیم که برای رسیدن به هدفشان هزینه می‌کنند. اما متأسفانه ما برای اسلام کاری نمی‌کنیم. البته ما منتظر مسئولان نمی‌نشینیم و با هرآنچه در دست داریم برای ترویج اسلام و قرآن خدمت می‌کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه مهد قرآن کریم الزهرا(س) از سال 72 تأسیس و از سال 73 با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیتش را در استان آذربایجان غربی، شهرستان چالدران، خیابان شهید زاهد، آغاز کرد.

انتهای پیام

captcha