احکام قرآن در خانواده‌ها عملی شود/ غفلت‌زدایی؛ مهم‌ترین برکت انس با قرآن
کد خبر: 3738493
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
احمدی:

احکام قرآن در خانواده‌ها عملی شود/ غفلت‌زدایی؛ مهم‌ترین برکت انس با قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یک بانوی حافظ قرآن لرستان مهم‌ترین برکت انس با قرآن را غفلت‌زدایی و پرهیز از اعمال بیهوده، توجه به گذر زمان و قدر نعمت عمر را دانستن عنوان کرد و گفت: اگر احکام قرآن در خانواده‌ها عملی شود قطعاً جامعه نیز در مسیر اصلاح و ارشاد قرار می‌گیرد.

احکام قرآن در خانواده‌ها عملی شود/غفلت‌زدایی؛ مهم‌ترین برکت انس با قرآن

به گزارش ایکنا از لرستان، کبری احمدی، از بانوان فعال قرآنی لرستان است که در زمینه حفظ قرآن فعالیت دارد.این بانوی لرستانی از سال 1380 بنابر علاقه شخصی در خانه پدری اقدام به حفظ قرآن می‌کند که در تمام این مدت بدون بهره‌گیری از کلاس آموزشی و صرفاً از طریق گوش دادن به نوار و ضبط صوت موفق به حفظ کل قرآن می‌شود.

این بانوی حافظ قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا نقش همسرش روح‌الدین بلواسی که وی نیز از فعالان قرآنی و حافظ قرآن است را در تثبیت محفوظات و تداوم آن مهم دانست و گفت: همسرم همواره در عرصه قرآن با من همراه و همدل بود و برای استمرار دانسته‌ها و ادامه راه مرا تشویق می‌کند به‌‎طوری‌که ایشان ساعاتی از شب را بیدار مانده و محفوظات مرا می‌پرسد تا بتوانم تمرین و مروری بر دانسته‌های خود داشته باشم.

احمدی ادامه داد: در آغاز برای حفظ قرآن ترجیح می‌دادم که در سکوت و آرامش شب این‌کار را انجام دهم و گاهی تا اذان صبح بیدار می‌ماندم و آیات الهی را یکی پس‌از دیگری حفظ می‌کردم، خواندن قرآن در دل شب واقعاَ برای من لذت‌بخش بود و یادآوری آن خاطره زیبایی را در ذهن من تداعی می‌کند.

این حافظ قرآن معتقد است که مهم‌ترین برکت انس با قرآن برای وی غفلت‌زدایی و پرهیز از اعمال بیهوده، توجه به گذر زمان و قدر نعمت عمر را دانستن است و گفت:  قرآن نور و برکت و رحمت است و هر کس با هر میزانی که می‌تواند باید قرآن بخواند ولو یک آیه در طول روز باشد ولی چیزی که از قرائت قرآن مهم‌تر است عمل به دستورات آن است که اگر احکام آن در خانواده‌ها عملی شود قطعاً جامعه نیز در مسیر اصلاح و ارشاد قرار می‌گیرد.

احمدی با بیان این‌که شایسته است مسئولان آن‌گونه که در خور جوامع مسلمان و مملکت اسلامی است، قرآن را ارج نهند و  رسانه‌ها نیز زمان بیشتری را به برنامه‌های قرآنی و فرهنگ‌سازی آموزه‌های آن اختصاص دهند، در رابطه با موفقیت‌های کسب شده در حوزه حفظ قرآن به کسب رتبه برتر مسابقات حفظ 15 جزء خانواده کارکنان صدا وس یما، کسب رتبه اول جشنواره جوان، موفقیت در آزمون سراسری حفظ قرآن، دریافت مدرک تخصصی حفظ 10 جزء وموفقیت در طرح ملی حفظ تخصصی 20 جزء، کسب رتبه اول مسابقات اوقاف در رشته حفظ 10 جزء و ... اشاره کرد.

این بانوی فعال قرآنی که در حال حاضر به‌عنوان مربی حفظ قرآن در مؤسسه قرآنی مشکات به مدیرمسئولی روح‌الدین بلواسی فعالیت دارد، دارای دو فرزند است که تلاش دارد فرزندان خود را نیز علاقمند و حافظ قرآن بار بیاورد. پسرم علی که پاییز امسال در پایه پنجم ابتدایی تحصیل خواهد کرد در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت می‎کند و در منزل هم خودم در زمینه حفظ قرآن با او کار می‎کنم که امیدوارم در آینده او را یکی از قاریان یا حافظان برجسته کشور ببینم.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۹:۱۹
0
0
الهی که خانواده های قرانی و فرزندانشان را در پناه قرآن محفوظ بدار
captcha