واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به سرمایه‌گذاران در لرستان
کد خبر: 3738527
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
خادمی مطرح کرد:

واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به سرمایه‌گذاران در لرستان

گروه اقتصاد ـ استاندار لرستان با بیان این‌که امسال شدت واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام را خواهیم داشت، گفت: بیش‌از ۲۵۰۰ تا سه هزار پروژه در دست اجرا در استان داریم و از چند سال پیش سیاست دولت بوده که طرح‌ها را واگذار کنیم.

واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به سرمایه‌گذاران

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان امروز سه‌شنبه، 23 مرداد در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واگذاری زمین برای تعدادی از سرمایه‌گذاران که قصد دارند در استان سرمایه‌گذاری کنند جزو مباحث جلسه امروز بود.
وی بیان کرد: حساسیت جدی داریم که اگر کسی در استان بخواهد سرمایه‌گذاری کند حتماً باید زمین در اختیار او گذاشته شده و مورد حمایت قرار گیرد؛ همچنین از زمین‎های منابع طبیعی و شهرک صنعتی بتوانیم برای طرح سرمایه‎گذاری استفاده کنیم.
استاندار لرستان با بیان این‌که اگر خود سرمایه‎گذار در جایی زمین کشاورزی داشت می‎توانیم آن‌را تغییر کاربری بدهیم تا در راستای اشتغال حرکت کنند، خاطرنشان کرد: ما باید در واگذاری‎ها مراقب باشیم چراکه زمین‌های در اختیار ما محدود بوده و جزو منابع نسل‌های آینده هستند و حق نداریم بدون محاسبات و دقت لازم آن‌ها را واگذار کنیم.
خادمی با اشاره به این‌که باید هر طرحی در حدی که نیاز دارد زمین در اختیار آن قرار بگیرد، افزود: باید مراقب باشیم تا این کار به پدیده‌هایی مانند زمین‌خواری منجر نشود؛ بنابراین شورای برنامه‌ریزی را با درنظر گرفتن این مطلب نقطه بهینه را پیدا و تصمیم می‌گیرد.
استاندار لرستان گفت: بخشی از طرح‎ها امروز تصویب شده و بخشی برای مطالعه بیشتر مورد بررسی قرار می‎گیرد این در حالی‎است که بیش‌از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ پروژه در دست اجرا در استان داریم و از چند سال پیش سیاست دولت بوده که طرح‌ها را واگذار کنیم.
وی ادامه داد: هم‌اکنون در دستگاه‌های پمپاژ، زیرساخت‌های مربوط به شیلات مانند ایجاد مجتمع‎‏های پرورش ماهی و چند پروژه دیگر واگذاری داریم و امسال هم با مصوبه‎ای که در شورای هماهنگی اقتصادی کشور به دستور رهبری توسط سه قوه تشکیل شده است تسهیلات بیشتری برای کسانی که بخواهند پروژه‌های عمرانی را بگیرند درنظر گرفته شده است.
خادمی تصریح کرد: در گذشته برای یک مدرسه نیمه تمام فقط می‌توانستیم مدرسه بسازیم اما حال اگر لازم باشد می‎توانیم کاربری مدرسه را تغییر داده و واگذار کنیم؛ قیمت آن‌ها نیز در اختیار استان است و می‌تواند تخفیف خوبی به سرمایه‌گذار بدهد بنابراین امسال شدت واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام را خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha