کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت در تقویت باورهای دینی مؤثر است
کد خبر: 3738544
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵

کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت در تقویت باورهای دینی مؤثر است

گروه اجتماعی- امیری با بیان اینکه انسان به رعایت الگوهای دینی تعهد دارد و در برابر توجه به اوقات فراغت مسئول است، گفت: کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت برای تقویت باورهای دینی و اعتماد به نفس شرکت‌کنندگان مؤثر است.

کلاس‌های آموزشی اوقات فراغت در تقویت باورهای دینی مؤثر است

سیروس امیری، کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: همان اندازه که انسان به رعایت الگوهای دینی تعهد دارد در برابر توجه به اوقات فراغت نیز مسئول است.
وی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در طرح اوقات فراغت مفید است و بر تقویت باورهای دینی و افزایش اعتماد به نفس شرکت‌کنندگان نیز تأثیرگذار.
امیری با بیان اینکه انسان در برابر رعایت الگوهای دینی متعهد است، اظهار کرد: هر مسلمانی وظیفه دارد اهمیت این مقوله را از یاد نبرد و از ظرفیت‌های سازمانی به بهترین شکل بهره‌برداری کند.
کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند«بیشتر مردم در دو خصلت دچار گمراهی و ضلالت هستند، یکی درباره سلامت و صحت و دیگری در زمینه فراغت».
وی به تأثیر اجرای طرح‌های اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان اشاره و شناخت نیازمندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صحیح در این حوزه را مهم ارزیابی کرد.
امیری افزود: امام رضا(ع) فرمودند«کوشش کنید اوقات خود را به چهار قسمت کنید، قسمتی برای عبادت و خلوت با خدا، قسمتی برای تأمین معاش، قسمتی برای مصاحبت با برادران مورد اعتماد و کسانی که شما را به عیوبتان واقف می‌سازند و در باطن به شما خلوص و صفا دارند و قسمتی را به تفریح خود اختصاص دهید و از مسرت و نشاط ساعات نیروی انجام وظایف و ساعات دیگر را تأمین کنید.
کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند فراغت برابر با بیکاری است در حالی که اوقات فراغت از جمله زمان‌های با ارزش زندگی است.
وی افزود: در قرآن کریم توجه به اوقات فراغت جایگاه خاصی دارد و درباره موضوع فراغت در قران آیات بسیاری وجود دارد تا جایی که خداوند در این خصوص در قرآن می‌فرماید«فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ»، هرگاه از امر مهمی فارغ شدی به امر مهم دیگری بپرداز.
امیری در پایان تصریح کرد: برنامه‌هایی که در اوقات فراغت بدان پرداخته می‌شود گاهی موجب تغییر مسیر زندگی افراد می‌شود.
انتهای پیام

captcha