رشد ۵۳ درصدی سواد زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 3738547
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

رشد ۵۳ درصدی سواد زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی ــ معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم گفت: سطح سواد زنان قم در۴۰سال انقلاب اسلامی، ۵۳ درصد رشد داشته است.

رشد 53درصدی سواد زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی نهضت سوادآموزی قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه سواد آموزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: درحکومت شاهنشاهی و رژیم پهلوی وانمود می‌شد کشور ایران در اوج استقلال، ترقی و پیشرفت است ولی بسیاری از مردم از آموزش خواندن و نوشتن که از نیازها و حقوق ابتدایی است، محروم بودند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم افزود: مردم در شهر و در روستا از آموزش سواد محروم بودند و در این میان جمعیت زنان عقب مانده‌تر بودند و ظلم مضاعفی بر آن‌ها می‌شد.

وی تصریح کرد: در چهلمین سال تولد انقلاب اسلامی ایران، با افتخار و عزت اعلام می‌کنیم که فاصله نرخ سطح سواد زنان قم نسبت به مردان در پیش از انقلاب اسلامی ۳۰درصد بوده ولی در حال حاضر به 6 درصد رسیده است و سطح سواد زنان قم در۴۰سال انقلاب اسلامی، ۵۳ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: میزان باسوادی جمعیت زنان قم درگروه سنی ۶سال و بالاتر، در قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حدود ۳۴ درصد بوده و خوشبختانه در بعد از انقلاب اسلامی به حدود ۸۷ درصد رسیده است.

 معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم عنوان کرد: تاکنون 120 چهره موفق سواد آموزی در قم مدارج عالی علمی را پیموده اند که در این میان یک درصد از آن ها را زنان تشکیل می‌دهند.
وی گفت: رشد با سوادی و ارتقای سطح دانش زنان که محور کانون خانواده و از ارکان هدایت و پیشرفت جامعه هستند، در ابعاد دین داری، تربیت فرزند، خانه داری، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شغلی، بهداشتی و درمانی نقشی شایسته و موثردارد.

 قاسمی نیا تصریح کرد: حدود ۸۵ درصد از فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی به زنان اختصاص دارد، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران  فرصت مغتنمی برای باسوادی زنان و دختران فراهم شد.

 وی تصریح کرد: در چهل سال عمر پر برکت انقلاب اسلامی، با فعالیت‌های مراکز آموزشی و تلاش و همت جهادی نیروهای نهادمقدس نهضت سوادآموزی، باحضور در دورترین و محروم ترین نقاط روستایی و حاشیه شهرها، تاحدود زیادی عدالت جنسیتی آموزشی تحقق یافت.

 معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: امیدواریم زنان جامعه کشور عزیز ایران با به کارگیری دانش  وسواد و  با شناخت و نگهداشت جایگاه خود، در نیل به سعادت و سرافرازی و رستگاری فردی وگروهی، مسئولیت و وظیفه خود را ایفا کنند.
انتهای پیام

captcha