گوش سپردن به نوای قرآن، بصيرت انسان را بالا می‌برد
کد خبر: 3738558
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

گوش سپردن به نوای قرآن، بصيرت انسان را بالا می‌برد

گروه فعالیت‌های قرآنی- امام جمعه شربیان، اظهار کرد: همنشيني با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصيرت انسان را بالا می‌برد و سبب می‌شود که انسان از آيات دلنواز بهره گيرد و در فضای عطرآگين قرآنی نفس بکشد.

 گوش سپردن به نوای قرآن، بصيرت انسان را بالا می‌برد

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام جمعه شربیان در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: همنشيني با قرآن و گوش جان سپردن به نوای آن، معرفت و بصيرت انسان را بالا می‌برد و سبب می‌شود که انسان از آيات دلنواز بهره گيرد و در فضای عطرآگين قرآنی نفس بکشد.
وی، افزود: گرچه حضور يافتن در خلوت قرآن و کشف راز و رموزهای آن، کار هرکسی نيست و اين امر در اختيار خاصان درگاه الهی است که از سرچشمه عصمت آب نوشيده اند اما نمی‌توان دست روی دست گذاشت بايد جان و دلمان را با قطره‌ای زلال از جاری قرآن نوازش داد، هرکس مطابق استعدادها و بهره های الهی که در وجودش نهفته است می‌تواند در درياي معرفت قرآن شنا کند و به قدر ظرفيت از آن برخوردار است.
وی، با استناد به آیه ۱۶ سوره مائده خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: نور نبوت و کتابی که خدا بوسیله آن پیروان خوشنودی خویش را به طرق سلامت هدایت می کند و آنان را به اذن خود از ظلمت‌ها به سوی نور خارج ساخته به سوی صراط مستقیم هدایت می‌کند.
حجت‌الاسلام منصوری، معارف قرآن را چراغ راه جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: فرهنگ و معارف قرآن کریم چراغ راه جامعه اسلامی در رسیدن به رشد و تعالیست، به طوری که نهادینه شدن تعالیم حیات بخش آن ضامن سعادت و پیشرفت همه جانبه جامعه خواهد بود.
امام جمعه شربیان، با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) یادآور شد: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: این قرآنی که شما می‌بینید یک تجلی از ذات خداست؛ یعنی خداوند می‌خواهد برای بندگانش به نحوی تجلی و ظهور پیدا کند، این می‌شود.
وی افزود: قرآن کریم با ماهیت ذاتی و دوراندیشی خود به همه نیازهای اساسی ماورایی انسان در عرصه زندگی فردی و اجتماعی‌اش پاسخ گفته و راه و مسیر روشنی را پیش روی فرد قرار داده است.
حجت‌الاسلام منصوری، از آیه‌های قرآن به عنوان راهنمایی به سوی صراط مستقیم گفت و تاکید کرد: آيه‌هايی که در آن خداوند باب سخن را با گشوده و چه رحمتی بالاتر از آن که خداوند با ما سخن بگويد و اما مهم ترين تاثيری که قرآن بر زندگی ما می‌تواند داشته باشد و تمام نقش‌های ديگران را تحت پوشش قرار دهد يادآوری قيامت و معاد و سرانجام مومنان و کافران است. چه بسيار انسان‌هایی که يا تفکر و تامل در آيات اين کتاب بزرگ راه خويش را يافته و به سوی صراط مستقيم رهنمون شده‌اند.

انتهای پیام

captcha