وحدت و همگرایی؛ مأموریت اصلی مسلمانان
کد خبر: 3738577
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

وحدت و همگرایی؛ مأموریت اصلی مسلمانان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: امروز در این مقطع تاریخی، ماموریت اصلی ما پرداختن به امور وحدت‌بخش و همدلی و همگرایی است که این وحدت هرچه بیشتر باید تقویت شود.

تقویت امور وحدت بخش و همگرایی ماموریت اصلی هر فرد مسلمان است

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدقربان کیانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج امروز، 23 مردادماه در اولین همایش «تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده» که در مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همدلی و وحدت در کردستان یک الگو برای کشور و سایر نقاط جهان است.
وی افزود: علما هم باید کمک کنند که این وحدت و همدلی در سطح استان بیشتر تعمیق پیدا کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه دین اسلام، دین سعادت، عدالت و پیشرفت است، عنوان کرد: از منابع قرآنی، سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار باید بیشتر استفاده کنیم چون غفلت و جهل و نادانی امروز یک مانع جدی در جوامع اسلامی است.
وی با بیان اینکه اگر به درستی قرآن را مورد مطالعه قرار دهیم سعادت بشری تضمین خواهد شد، بیان کرد: در طول تاریخ همیشه ملت‌ها دچار تفرقه شده‌اند چون شناخت و درک صحیحی از اصول نداشته‌اند.
کیانی عنوان کرد: غرب با تمام وجود در حال توطئه علیه جوامع اسلامی است اما متاسفانه هنوز جامعه اسلامی درگیر اختلافات هستند.
وی بیان کرد: مساجد و کنگره عظیم حج، ظرفیت‌های خوبی برای وحدت و افزایش اتحاد در جوامع اسلامی هستند که باید از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره بگیریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان هر روز سناریوها و توطئه‌های متعددی را بر علیه ما طراحی می‌کنند که این امر موجب شده نتوانیم از ظرفیت‌های موجود درست استفاده کنیم.
وی یادآور شد: امروز در این مقطع تاریخی، ماموریت اصلی ما پرداختن به امور وحدت بخش و همدلی و همگرایی است که این وحدت هرچه بیشتر باید تقویت شود.
انتهای پیام

captcha