جامعه ایرانی اکنون در مقام تمدن‌سازی است
کد خبر: 3738591
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

جامعه ایرانی اکنون در مقام تمدن‌سازی است

گروه سیاسی ــ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروزه جامعه ایرانی در مقام تمدن‌سازی است، گفت: بزرگترین درس انقلاب اسلامی ایستادگی و اقتدار در برابر ظالم است.

جامعه ایرانی اکنون در مقام تمدن سازی است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در اختتامیه طرح لشگر فرشتگان که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از سه ضلع «مردان»، «زنان» و «دانش‌آموزان و دانشجویان» برخوردار بود که دانشجویان و دانش‌آموزان نقش بی بدیلی داشتند.

وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در جریان‌سازی انقلاب، افزود: امروز همان کسانی در سنگر انقلاب فعال هستند که بنابه فرموده امام(ره) زمانی در گهواره‌های‌شان خواب بودند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بزرگترین درس انقلاب اسلامی ایستادگی و اقتدار در برابر ظالم است، گفت: امام(ره) با رهنمودهایش به ما درس اقتدار و امید به زندگی داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه امروزه جامعه ایرانی در مقام تمدن سازی است، تصریح کرد: چادر، حجاب، عفیف بودن، عفت در گفتار و رفتار اجتماعی از محورهای تمدن اسلامی است و دشمن را می‌ترساند. چون با تحقق تمدن اسلامی، دشمن نمی‌تواند بر دنیا سلطه کند و لذا باعث رعب و وحشت آنان می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه زن باحجاب و جوان مسجدی بالاترین خطر برای دشمن محسوب می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه حجاب زن ایرانی در دل دشمن ایجاد رعب کرده لذا آنان هزینه‌ها می‌کنند تا جلوی گسترش حجاب را بگیرند و اعلام کرده‌اند که از ظرفیت انسانی متحد ایران می‌ترسند.

وی اضافه کرد: امروزه انقلاب اسلامی افق‌های آینده را روشن کرده و جوان ایرانی امیدوار است، اگرچه مشکلاتی اقتصادی و بیکاری وجود دارد اما همواره استوار ایستاده‌اند، جوانان امروز به مراتب بیشتر از اوایل انقلاب در عرصه دفاع از ارزش‌ها حضور دارند.

امام جمعه رشت تاکید کرد: ملت ایران در کنار قدس شریف برای اعتلا و آزادی قدس تلاش می‌کند.

در ادامه یاسر تقوی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان اظهار کرد: رسالت اتحادیه تربیت نسل آینده مادران شهدا ست؛ مادرانی مبارز و مجاهد که در تربیت الهی و فاطمی سرآمد نظام باشند.

وی افزود: طرح لشگر فرشتگان با هدف دیدار با خانواده شهدا و سرگذشت پژوهی شهیدان بزرگوار است که در طول سال توسط دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجام می‌گیرد و تاکنون 60 سرگذشت پژوهی در استان گبلان انجام گرفته است.

انتهای پیام

captcha