تقریب فکری، ذهنی و عملی میان مسلمانان بیشتر شود
کد خبر: 3738601
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

تقریب فکری، ذهنی و عملی میان مسلمانان بیشتر شود

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با عنوان اینکه تقریب نه یک شعار بلکه یک همبستگی و شیوه مقابله با دشمن است، گفت: باید تقریب ذهنی، فکری و عملی میان ما بیشتر شود که برگزاری این چنین برنامه‌هایی در همین راستا است.

تقریب فکری، ذهنی و عملی میان مسلمانان بیشتر شود

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حیدری کبیر، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش ملی «تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده» که امروز، 23 مردادماه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سنندج برگزار شد، به اهمیت تقریب مذاهب اسلامی و چشم انداز آینده آن در مسایل جهانی و داخلی اشاره و اظهار کرد: این سوال مطرح است که چرا جنگ، خونریزی و کشتار فقط میان مسلمانان است و دلیل طراحی خاورمیانه جدید که در زمان اوباما شکل گرفت چه بوده است.
وی افزود: آمار جمعیت جهان در چند سال گذشته شش میلیارد نفر بود که فقط یک میلیارد از آنان مسلمان بودند، اما اکنون آمار جمعیت جهان به هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر از آنها مسلمان هستند.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: نرخ رشد مسلمانان ۶۰ درصد بوده اما نرخ رشد مسیحیت ۱.۹ درصد بوده است.
وی ادامه داد: افزایش جمعیت مسلمانان باعث نگرانی و هراس آمریکا و اسرائیل شده است چون جوانان دنیا به سمت اسلام بسیار گرایش پیدا کرده‌اند.
حجت‌الاسلام حیدری کبیر اعلام کرد: آنها می‌خواهند که مسیحیت را مهربان و اسلام را همراه با خشونت نشان دهند اما آن چیزی که خدا می‌خواهد قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.
وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا ۳۳ سال دیگر جمعیت مسلمانان دنیا به سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر خواهد رسید که این موحب نگرانی دشمنان اسلام شده است.
معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: متاسفانه دشمنان ایران همه شیوه‌ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی پیش گرفتند اما خوشبختانه شکست خوردند.
وی افزود: دشمنان ما با همراهی عربستان و انگلیس یک معادله چند وجهی را ایجاد و توطئه فشار اقتصادی و آشوب و اعتراض را طراحی کردند اما در این عرصه هم شکست می‌خورند.
حجت‌الاسلام حیدری کبیر در پایان با عنوان اینکه تقریب نه یک شعار بلکه یک همبستگی و شیوه مقابله با دشمن است، یادآور شد: باید تقریب ذهنی، فکری و عملی میان ما بیشتر شود که برگزاری این چنین برنامه‌هایی در همین راستا است.
انتهای پیام

captcha