دانشگاه علمی – کاربردی ظرفیت تربیت خبرنگار متعهد و توانمند را دارد
کد خبر: 3738603
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

دانشگاه علمی – کاربردی ظرفیت تربیت خبرنگار متعهد و توانمند را دارد

گروه فرهنگی- رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان از تصویب رشته خبرنگاری مقطع کاردانی در علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت تربیت خبرنگار متعهد و توانمند را دارد که می‌تواند دانشجویان را به خوبی آموزش داده و وارد بازار کار کند.

دانشگاه علمی – کاربردی ظرفیت تربیت خبرنگار متعهد و توانمند را دارد

به گزارش ایکنا از کردستان، تیمور جوادی، رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان امروز سه شنبه،23 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر هشت هزار نفر دانشجوی فعال در مراکز علمی کاربردی استان داریم که خوشبختانه در 5 سال اخیر پذیرش دانشجو بیشتر در رشته‌های مهارتی انجام شده است.
وی افزود: ما به طور جد پیگیر تعریف رشته های جدید براساس توانایی و پتانسیل های استان کردستان هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند با توجه به پتانسیل‌های استان و در جهت رفع نیازهای استان و آموزش‌هایی که وجود ندارد، رشته‌های خاصی تدوین و آموزش دهد.
وی بیان کرد: تدوین رشته‌ها در درجه اول بر عهده مراکز آموزش علمی کاربردی استان بوده و پس از تدوین، در استان مصوب می‌شود و برای تصویب نهایی به ستاد دانشگاه جامع علمی کاربردی در تهران ارسال خواهد شد.
جوادی ادامه داد: این اقدام در راستای آموزش‌های مهارتی صورت می‌گیرد که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال در استان خواهد شد.
وی اعلام کرد: در راستای مصوبه شورای عالی اداری که بهمن ماه ابلاغ شد، مراکز علمی کاربردی وابسته به ارگان‌های دولتی یا باید انحلال یا واگذار شوند و در استان هفت مرکز علمی کاربردی وابسته به ارگان‌ها داریم که تا پایان سال 97 باید شرایط واگذاری را داشته باشند که به مراکز خصوصی یا جوار صنعت واگذار کنیم و در غیر اینصورت انحلال پیدا می‌کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان بیان کرد: در صورت انحلال و یا واگذاری، هر مرکز موظف است دانشجویانی که تا کنون پذیرش کرده فارغ التحصیل کند و پس از فراغت از تحصیل آنها، مرکز تعیین تکلیف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 22 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان داریم که 11 مورد از آنها در مهر ماه دانشجو جذب می‌کنند، گفت: از 22 مرداد ثبت‌نام در مقطع کاردانی حرفه‌ای در 64 کد رشته محل، برای مهر ماه شروع شده و تا 28 مردادماه ادامه خواهد داشت و قابل تمدید هم خواهد بود.
جوادی از تصویب رشته خبرنگاری مقطع کاردانی در علمی کاربردی جهاددانشگاهی در استان خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت تربیت خبرنگار متعهد و توانمند را دارد که می‌تواند دانشجویان را به خوبی آموزش داده و وارد بازار کار کند.
وی از آغاز ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در رشته خبرنگاری خبر داد و اعلام کرد: ان شاء‌الله در مهرماه جاری دانشجویان ثبت‌نامی این رشته تحصیل خود را آغاز می‌کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان با اشاره به اینکه مدرک دانشگاه علمی- کاربردی همچون سایر دانشگاه‌ها معتبر است، افزود: به منظور کیفی سازی آموزش، سالانه دو بار از واحدهای علمی کاربردی بازدید و تمامی فعالیت‌های این واحدها رصد خواهد شد و چنانچه مرکزی کیفیت‌های آموزشی لازم را رعایت نکند، با مشکل مواجه شده و ممکن است حتی به تعطیلی واحد هم منجر شود.
وی از ساماندهی 220 نفر مدرس حق التدریسی خبر داد و افزود: پس از سنجش توانایی علمی این افراد کد مدرسی برای آنان صادر شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کردستان از انجام مراودات فرهنگی با اقلیم کردستان خبر داد و یادآور شد: با حضور معاونت بین‌المللی‌سازی دانشگاه علمی کاربردی در استان، امکان فعالیت دانشگاه در اقلیم کردستان بررسی شد و پیگیر اخذ مجوز از ستاد مرکزی در تهران هستیم.
انتهای پیام

captcha