سرآغاز وحدت مسلمانان روز عرفه و عید قربان است
کد خبر: 3738607
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷

سرآغاز وحدت مسلمانان روز عرفه و عید قربان است

گروه اجتماعی- نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش این ماه در ایجاد وحدت گفت: این ماه به خاطر روز عرفه و عید قربان، مبارک است چون سرآغاز همه وحدت‌ها در این روز پایه گذاری شده و همه بشر را یک پارچه می‌کند.

سرآغاز وحدت مسلمانان روز عرفه و عید قربان است

به گزارش ایکنا از کردستان، فایق رستمی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در اولین همایش تقریب مذاهب اسلامی که امروز، 23 مردادماه در مرکز بزرگ اسلامی کردستان برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای روحانیون در جامعه اظهار کرد: روحانیون سنگربانان سنگر اخوان و برادری و زینت بخش مساجد هستند و همواره به دنبال وحدت و اتحاد بین مسلمانان بوده‌اند.
وی افزود: قرآن کریم به ما یادآوری می‌کند که ذکر الله می‌تواند یاری رسان و مبنای مودت و همدلی باشد.
نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارزش این ماه در ایجاد وحدت بیان کرد: این ماه به خاطر روز عرفه و عید قربان، مبارک است چون سرآغاز همه وحدت ها در این روز پایه گذاری شده است و همه بشر را یک پارچه می‌کند.
وی عنوان کرد: قرآن همه افراد را چه سفید و چه سیاه مورد خطاب قرار داده است و به دور از تبعیض آن هارا به وحدت دعوت کرده است.
رستمی در خصوص هدف از پوشیدن لباس سفید در مناسک حج ادامه داد: در مراسم حج همه افراد شرکت کننده لباس احرام می پوشند که این خود نشان دهنده یکسانی و اصل کلمه وحدت است.
وی بیان کرد: امروزه جهان اسلام بیش از هر وقت دیگری نیازمند برادری و وحدت است و باید سران ممالک اسلامی با بصیرت به قضایای اطرافشان بنگرند.
نماینده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند به انسان کرامت بخشیده است، گفت: خداوند انسان را جانشین خود در روز زمین قرار داده است و انسان را کرامت داده و دلیلی برای تفرقه و خون ریزی وجود ندارد.
وی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه کردستان اعلام کرد: علمای کردستان هزاران توطئه برای این آب و خاک را خنثی کرده اند و عملا سنگربان وحدت در جامعه اسلامی بوده اند.
رستمی افزود: همه ما پیرو یک دین هستیم و همه یک هدف دارند و آن اسلام ناب است که باید به شیوه برادرانه به دعوت حق بپردازیم.
وی در خصوص نقشه دشمنان و استکبار جهانی اعلام کرد: امروزه استکبار جهانی به دنبال بد جلوه دادن اسلام است و این را نمی دانند که اسلام برای همه مردم ارزش قائل است.
نماینده مردم استان کردستان مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند به این دلیل دین و کتاب خاتم النبین را در آخر آورده است که عظمت و بزرگی امت اسلامی رانشان دهد که جمهوری اسلامی نیز این عظمت را دارد.
وی در پایان یادآور شد: ما با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان خواستار افزایش بودجه در زمینه مراکز آموزش عالی و دانشگاه مذاهب هستیم و از مسئولان تقاضا داریم در این زمینه یاری رسان باشند.
انتهای پیام

captcha