سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد اندک است
کد خبر: 3738626
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد اندک است

گروه اجتماعی ـ مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس بررسی‌های انجام شده سرانه مصرف ماهی در این استان 6.5 کیلوگرم گرم است که بسیار پایین‌تر از سرانه مصرف کشور است.

سرانه مصرف ماهی در کهگیلویه و بویراحمد اندک است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، کورش یزدان‌پناه، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 23 مردادماه اظهار کرد: هم‌اکنون سرانه مصرف ماهی در ایران 11 کیلوگرم است.
وی افزود: دولت با هدف بالا بردن مصرف سرانه ماهی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ماهی برنامه‌های گسترده‌ای دارد که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی مهمترین آنهاست.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: 117 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی اشتغال روستایی و عشایر به طرح‌های پرورش ماهی این استان پرداخت شده است.
یزدان‌پناه بیان کرد: این اعتبار برای تکمیل 19 طرح نیمه تمام پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است که بهره برداری از این طرح‌ها 650 تن به ظرفیت تولید ماهی در این استان می افزاید.
وی ابراز کرد:61 طرح پرورش ماهی این استان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی به بانک معرفی شدند.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این واحدهای تولیدی برای دریافت 296 میلیارد و 150 ریال تسهیلات اشتغال روستایی به بانک معرفی شدند.
یزدان‌پناه اضافه کرد: با بهره برداری از این واحدهای تولیدی 204 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: از این تعداد 54 طرح برای دریافت 274 میلیارد ریال در بانک تصویب شده است.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 116 میلیارد ریال برای اجرای 20 طرح پرورش ماهی در استان در سال1396 هزینه شد.
یزدان‌پناه افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها که عملیات اجرایی آنها در سال 1396 صورت گرفت 600 تن به ظرفیت پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد.
وی بیان کرد: افتتاح این 20 طرح 83 فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است.
یادآور می‌شود، 17 هزار تن ماهی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد.
هم اکنون 221 مزرعه پرورش ماهی در این استان فعالیت می‌کند که 2 هزار و 450 نفر در آنها مشغول به کار هستند.
انتهای پیام

captcha