مهربانی امام رضا(ع) در جامعه الگوسازی شود
کد خبر: 3738675
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

مهربانی امام رضا(ع) در جامعه الگوسازی شود

گروه فرهنگی- نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آستانه تحمل افراد، پایین آمده است گفت: مهربانی امام رضا(ع) در جامعه الگوسازی شود.

مهربانی امام رضا(ع) در جامعه الگوسازی شود
 به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در اختتامیه نخستین جشنواره داستان‌نویسی به زبان ترکی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: رأفت و مهربانی یکی از ویژگی‌های بارز امام هشتم است و ایشان نمونه عملی و عینی مکتب اسلام به‌شمار می‌رود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی سیره علمی و عملی امام رضا(ع) به عموم مردم عنوان کرد و گفت: امام آن کسی است که جامعه را در امان قرار بدهد و رفتار، گفتار، سلوک و سبک زندگی او الگوی مردم  آن جامعه باشد.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پیروان راستین امام باید از او پیروی و هماهنگ با رفتار او  رفتار کنند، ادامه داد: امام باید در بین جامعه و امت باشد و سخنان، عمل و سبک زندگی از جمله رفتارهای توام با صداقت ایشان الگوی عموم  قرار بگیرد.
وی ایمان به یگانگی خداوند را عامل وحدت مسلمانان دانست و گفت: در میان پیامبران اولوالعظم حضرت ابراهیم(ع) در کنار مقام پیامبری خود به مقام امامت هم نائل شدند و به جهت سربلندی در آزمون‌های سخت الهی مقام امامت به ایشان واگذار شد که این موضوع نشان از مقام والای امامت دارد.
خاتمی با اشاره به اینکه سبک زندگی رضوی موضوعی بود که برای این جشنواره برای سال‌های گذشته انتخاب شده بود، اظهار کرد: یکی از آفات جامعه صنعتی این است که آستانه تحمل افراد پایین آمده و با کوچکترین برخوردی دچار آشفتگی می‌شویم و درگیری‌ها شکل می‌گیرد.
وی افزود : کاهش یافتن آستانه تحمل افراد، را می‌توان به عنوان بیماری قرن به جامعه معرفی کرد و آمار بالای مراجعات مردم به دادگاه‌ها یک اعلان خطر محسوب می‌شود که برای بهبود این بیماری قرن باید از امام هشتم الگو گرفت.
امام جمعه زنجان  با بیان اینکه ائمه معصومین در شجاعت، علم، حلم، سخاوت، انصاف، ایثار، نوع دوستی در اوج قرار دارند، تصریح کرد: در زندگی ائمه معصومین مهربانی بسیار نمایان است.
انتهای پیام
captcha