اخبار حج به زبان فارسی در خبرگزاری عربستان
کد خبر: 3738688
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

اخبار حج به زبان فارسی در خبرگزاری عربستان

گروه فناوری اطلاعات ــ وزارت حج عربستان و خبرگزاری رسمی این کشور طی اقدامی مشترک اخبار حج تمتع را به شش زبان از جمله فارسی منتشر می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در پایگاه الکترونیکی خود برای اولین بار امروز چهارشنبه 24 مرداد ماه مصادف با سوم ذی‌الحجه دو آیکون برای پوشش اخبار حج اختصاص داد. اخباری که به شش زبان دنیا از جمله فارسی منتشر می‌شود.

در خبر مربوط به این اقدام در این خبرگزاری آمده است: « واس ۳ ذوالحجه ۱۴۳۹هـ برابر با ۱۴ آگوست ۲۰۱۸م واس خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در پایگاه الکترونیکی خود دو آیکون برای پوشش اخبار حج و انتشار تصاویر مرتبط به فضای ایمانی رکن پنجم اسلام اختصاص داد.

این خدمات «واس» که بنابر پیگیری دکتر عواد العواد وزیر اطلاع رسانی و رئیس شورای ادای واس ارائه می‌شود هدف از آن معرفی تلاش‌های دولت سعودی به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، چینی، روسی و فارسی است. 

خبرگزاری رسمی سعودی «واس» می‌کوشد از طریق کادر تخصصی خود: شورای نویسندگان، عکسان، متخصصان تکنولوژی و فنآوری، حضور میلیونی حاجیان را به جهانیان مخابره کند.

آیکون نخست اخبار حج و گزارش‌های آنرا بطور تفصیلی پوشش خواهد داد، و آیکون دوم تصاویر زیبای فضای معنوی حج را در دسترس مخاطبان قرار خواهد داد.

استاد عبدالله بن فهد الحسین، رئیس خبرگزاری رسمی سعودی «واس» در همین رابطه گفت: در ادامه‌ تلاش‌های خبرگزاری رسمی سعودی و طی همکاری با سازمان هواشناسی و محیط زیست کشور و وزارت حج و عمره، پیام‌هایی ارشادی خبرگزاری سعودی به پنج زبان منتشر می‌شود و وب‌سایت‌های داخلی و منطقه‌ای و بین المللی و شبکه‌های اجتماعی نیز آنرا منتقل خواهند کرد».

پیام‌های آموزشی به حجاج و تصاویر مربوط به حج و خدمات ارائه شده به حجاج نیز بخش دیگری از مطالب منتشر شده در این سایت است.

خبرگزاری عربستان اخبار حج را به زبان فارسی منتشر می‌کند

پیام پادشاه عربستان به حجاج نیز به صورت ویژه و با تیتر تصویری «به حجاج بیت‌‌الله الحرام که از اقصی نقاط جهان برای ادای مناسک حج وارد عربستان سعودی شده‌اند خوش‌آمد گفته، از الله متعال خواهانم که عبادتشان را پذیرفته، توفیق ادای حج مبرورـ که پاداشی جز بهشت ندارد ـ را نصیبشان فرماید» و با امضای خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن‌ عبدالعزیز آل سعود در این سایت آمده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تاکنون یک میلیون و 221 هزار و 463 زائر از خارج از عربستان برای ادای مناسک حج به این کشور وارد شده‌اند که در مقایسه با حجاج سال گذشته تاکنون هفت درصد افزایش تعداد زائران وجود دارد.

انتهای پیام

captcha