مرمت مسجد امام خمینی کرمان آغاز شد
کد خبر: 3738695
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

مرمت مسجد امام خمینی کرمان آغاز شد

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت مسجد امام خمینی کرمان با حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان امروز چهارشنبه، 24 مرداد با اعلام این خبر افزود: در پروژه مرمتی مسجد امام کرمان، ایوان اصلی، گنبدخانه و برخی از تزئینات وابسته به معماری این مسجد مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه اعتبار این فاز از عملیات پروژه مرمتی مسجد امام کرمان از تجمیع اعتبارات استانی و ملی تأمین شده است، تصریح کرد: قسمت‌هایی از کاشیکاری معرق این بنای تاریخی در سال گذشته از محل اعتبارات ملی این اداره کل مرمت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه مسجد امام خمینی کرمان از کهن‌ترین مساجد تاریخی ایران محسوب می شود، بیان کرد: این مسجد در فهرست آثار میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
فرخی با بیان اینکه بنای تاریخی مذکور در بافت قدیم و در مجاورت راسته بازار قلعه محمود بنا شده است تصریح کرد: این مسجد بزرگ‌ترین مسجد کرمان و از نوع مساجد چهار ایوانی است که حدود 900 سال پیش در دوران زمامداری سلجوقیان احداث شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهارکرد: مرمت و بازسازی بناهای تاریخی مذهبی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در دستور کار این اداره کل است.
انتهای پیام

captcha