همه فرودگاه های کشور دارای مسجد و نمازخانه هستند
کد خبر: 3738706
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

همه فرودگاه های کشور دارای مسجد و نمازخانه هستند

مسئول ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت ۲۷۰۰ مسجد و نمازخانه بین راهی در کشور گفت: تمامی فرودگاه های کشور دارای مساجد و نمازخانه هستند.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: حجت الاسلام جواد نیسی ‌از ارسال گزارش وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی به ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان میزان مسافرت های مردم نسبت به دیگر زمان ها افزایش می یابد، به همین جهت از مردم خواستیم که هر گونه انتقاد و پیشنهادی نسبت به وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی دارند با سامانه پیامکی۳۰۰۰۷۰۷۰  به ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گزارش دهند.

وی بیان کرد: ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در طول سال در سه نوبت بهار، تابستان و اربعین، طبق بخشنامه ای از دستگاهها و نهادهایی که نمازخانه های بین راهی، فرودگاهها و راه آهن فعالیت می کنند، خواست که نسبت به رسیدگی به وضعیت سیستم های گرمایشی، سرمایشی و بهداشتی این مساجد نظارت های لازم را داشته باشند.

مسئول ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت 2700 مسجد و نماز خانه بین راهی در کشور خاطر نشان کرد: مجتمع های نمازخانه ای در جاده ها دارای امکاناتی از قبیل پمپ بنزین، فروشگاه، سرویس بهداشتی هستند و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که بعضا گفته می شود، نمازخانه ها و مساجد فرودگاهها و ایستگاههای راه آهن در شان یک کشور اسلامی نیست، گفت: به عنوان متولی و متصدی نمازخانه ها و مساجد بین راهی چنین موضوعی را قبول ندارم، زیرا که تمامی فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن دارای نمازخانه و مسجد هستند و حتی نکات ایمنی و بهداشتی نیز در آنها مورد توجه قرار گرفته، به طوری که جنس فرش های مساجد فرودگاه ها از نوع نانو است که به هیچ وجه  آلوده نمی شوند.

نیسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر که  ایام اعزام حجاج به بیت الله الحرام است ما این تدبیر را اندیشیده ایم که نمازخانه های موقت هم در فرودگاه ها راه اندازی کنیم تا حجاج در ساعاتی که در فرودگاه آماده اعزام هستند، با آسایش و با خیال آسوده فریضه نمازشان را اقامه کنند و در اقامه نمازشان مشکلی پیش نیاید.

مسئول ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: علاوه بر آن در بخش حمل و نقل هوایی موضوعی که مورد توجه قرار گرفته، این است که احکام مربوط به نماز اضطراری را به تایید مقام معظم رهبری رساندیم، مسافران وقتی در هواپیما مستقر می شوند، برخی مواقع دیده می شود که هواپیما به دلیل  نقص فنی امکان پرواز فوری را ندارد، به همین جهت امکان دارد، نماز مسافران وقتی به مقصد دیر می رسند، قضا شود، به همین دلیل احکام نماز فوری را مورد توجه قرار دادیم تا اقامه نماز در صندلی فراهم شود و این مورد تایید دفتر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha