قواعد اخلاقی قرآن در زندگی ما فراموش شده است
کد خبر: 3738730
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

قواعد اخلاقی قرآن در زندگی ما فراموش شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر استخراج قواعد اخلاقی از قرآن، اظهار کرد: قواعد اخلاقی قرآن در زندگی ما فراموش شده است، کمااینکه بداخلاقی‌های حوزه سیاسی ناشی از عدم توجه با قواعد اخلاقی است تا جایی‌که در مجلس می‌دیدیم که نماینده به وزیر و وزیر به نماینده مجلس تهمت می‌زد.

بدری

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌‌کل دادگستری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۴ مرداد در مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن دستگاه‌های قضایی و تابع دادگستری لرستان، هدف برنامه‌های فرهنگی گسترش خداشناسی و اخلاق دانست و افزود: امروز بر همه مسلم است آن چیزی که انگیزه خدمت به مردم را تقویت می‌کند ایمان به اعتقادات مذهبی است.
وی با اشاره به این‌که انسان در کنار انسان‌های مؤمن و معتقد احساس آرامش بیشتری می‌کند، خاطرنشان کرد: در قم یکی‌از ملاک‌های ارزش خانه همسایگان متدین بود.
بدری با ذکر این مطلب که وجود این‌که همه دستگاه‌ها سعی دارند استقبال از مسابقات قرآن بیشتر شود اما برخی تلاش دارند در قرآن شبهاتی ایجاد شود، ادامه داد: قرآن کتاب جغرافی و تاریخی نیست بلکه کتاب اخلاق و خداشناسی است.

تقویت خداشناسی؛ هدف عمده آیات قرآن
رئیس‌کل دادگستری لرستان قرآن را کتاب هدایت دانست و با ذکر این مطلب که قرآن برای درست کردن اخلاق‌ها آمده است، اضافه کرد: هدف بسیاری از آیات قرآن تقویت خداشناسی است.
وی با تاکید بر استخراج قواعد اخلاقی از قرآن، اظهارکرد: قواعد اخلاقی قرآن در زندگی ما فراموش شده است، کمااینکه بداخلاقی‌های حوزه سیاسی ناشی از عدم توجه با قواعد اخلاقی است تا جایی‌که در مجلس می‌دیدیم که نماینده به وزیر، و وزیر به نماینده مجلس تهمت می‌زد.

مسئولین تربیتی نسبت به افزایش اعتقادات جوانان تلاش کنند
بدری با ذکر این مطلب که انسان‌های معتقد طوری عمل می‌کنند تا کسی با زبان‌شان آزرده نشود، بهترین زمان برای نهادینه کردن گسترش فرهنگ و انس با قرآن را دوره نوجوانی سن ۵ تا ۱۷ سالگی ذکر کرد و ادامه داد: مسئولین تربیتی بیست به افزایش مسائل اعتقادی در جوانان و نوجوانان توجه کنند چراکه اگر کسی در دوره نوجوانی با قرآن سروکار داشته باشد کمتر با آسیب‌های اجتماعی مواجه می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که امروز بیش از هر زمان نیاز به اخلاقیات داریم، افزود: مفاهیم و اخلاق قرآن در بین نسل جوان گسترش پیدا کند.

انتهای پیام

 

captcha