گردهمایی 1000 مدیر و کارشناس قرآنی آموزش و پرورش در نیشابور
کد خبر: 3738748
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
مسیب‌زاده خبر داد:

گردهمایی 1000 مدیر و کارشناس قرآنی آموزش و پرورش در نیشابور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ گردهمایی 750 مدیر دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و 250 نفر از کارشناسان قرآنی ادارات آموزش و پرورش کشور در نیشابور برگزار می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: گردهمایی مدیران قرآنی کشور از 8 تا 11 مهرماه در اردوگاهی در شهر نیشابور خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گردهمایی فوق دوسالانه است، ادامه داد: این افراد شامل مدیران 750 دارالقرآن‌ آموزش و پرورش از تمامی استان‌ها هستند، همچنین نزدیک به 250 نفر از کارشناسان قرآن ادارات آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی حضور دارند.
مسیب‌زاده با اشاره به اینکه گردهمایی فوق با حضور بیش از هزار نفر از مدیران قرآنی کشور برپا می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته دوره توانمندسازی کارشناسان قرآنی مناطق برگزار شد که این گردهمایی سالیانه است.

وی اظهار کرد: در این گردهمایی، مدیران، دوره‌های مدیریت قرآنی، همچنین آموزش‌هایی درباره محتوا و سرفصل‌های آموزشی مراکز دارالقرآن‌ها، چگونگی پیش‌برد حفظ قرآن به عنوان اولویت اساسی(با رویکرد طرح ملی بشارت 1452 و حفظ جزء سی‌ام قرآن که آموزش و پرورش نیز همراه سایر دستگا‌‌ه‌ها و نهادها در سطح کشور در اجرای این طرح مشارکت دارد) آموزش می‌بینند.
مسیب‌زاده عنوان کرد: از حضور اساتیدی چون حجت‌الاسلام حمید محمدی، محمدحسین محمدزاده، احمد ابوالقاسمی، سیدمصطفی حسینی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی ـ فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، همچنین همکارانی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بهره‌مند خواهیم شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این دارالقرآن‌ها، گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش به عنوان مراکز تخصصی، مکمل آموزش‌های قرآنی مدارس هستند تا دانش‌آموزانی که می‌خواهند بیش از آموزه‌های کلاس و مصوبات آموزش و پرورش، قرآن را فرا گیرند به این مراکز مراجعه کنند. سطوح این مراکز در 10 ترم و نیمسال تحصیلی خلاصه شده است که در رشته‌های قرائت، مفاهیم قرآن و حفظ، آموزش می‌بینند.
مسیب‌زاده عنوان کرد: سطوح اول تا ششم دارالقرآن‌ها مربوط به دوره عمومی ـ مقدماتی است که دو سطح مقدماتی آن روخوانی و روان‌خوانی و چهار سطح آن آموزش تجوید و مفاهیم اولیه است که پس از گذراندن شش سطح، دانش‌آموزان علاقه‌مند وارد دوره تخصصی تجوید و قرائت قرآن می‌شوند که هم وقف و ابتدا و صوت و لحن و هم تجوید تخصصی را آموزش می‌بینند.
وی ادامه داد: در بحث تفسیر نیز ضمن آشنایی با مفردات قرآن با روش‌های فهم مفاهیم قرآن و در سطوح بالاتر با تفسیر و مفسران نیز آشنا خواهند شد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه گردهمایی فوق به منظور ایجاد تقریب نگرش بین مدیران مراکز دارالقرآن‌ها انجام می‌گیرد، عنوان کرد: فعالیت این دارالقرآن‌ها براساس اساسنامه شورای عالی آموزش و پرورش است به این معنا که محتوا و کتب درسی این مراکز نیز مورد تأیید شورای عالی آموزش و پرورش است.
انتهای پیام

captcha