مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود
کد خبر: 3738758
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود

گروه فرهنگی- استاندار آذربایجان‌شرقی، بر استفاده از زبان هنر در انتقال مفاهیم ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان تأکید کرد و گفت: با گذشت زمان و شکاف بین نسل‌ها، به انتقال فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس نیاز داریم و این کار باید به شکل هنرمندانه انجام شود.

 مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان منتقل شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در جلسه ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه استفاده از زبان هنر در انتقال مفاهیم ارزشی، تاثیرگذاری بیشتری دارد، گفت: رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس بهتر از دیگران می‌توانند این ارزش‌ها را بیان کنند.

وی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس، خاطرنشان کرد: مفاهیم دفاع مقدس صرفاً با سخنرانی انتقال نمی‌یابد و باید برای نسل جوان از شیوه‌های هنری و متناسب با سلیقه آنان استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشدید نبرد اقتصادی دشمنان با ملت ایران، گفت: در چنین شرایطی به تزریق روحیه امید، وحدت، مقاومت و سلحشوری بسیار نیاز داریم و یادآوری تاریخ انقلاب و دفاع مقدس می‌تواند برای کسانی که زندگی روزمره آنها را دچار غفلت و فراموشی کرده موثر باشد.

وی با تأکید بر ارائه برنامه‌های مدون از سوی دستگاه‌های اجرایی استان برای هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: خوشبختانه هفته دفاع مقدس هر سال تکرار می‌شود و دستگاه‌ها به وظایف خود آشنا هستند؛ اما هر سال این برنامه‌ها باید تنوع داشته باشد.

خدابخش همچنین تأکید کرد که نقش جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر در دوران دفاع مقدس در ویژه‌برنامه‌های این هفته فراموش نشود.

انتهای پیام

captcha