آموزش ۱۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» هریس
کد خبر: 3738767
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

آموزش ۱۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» هریس

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن «فاطمه الزهرا (س)» هریس، با بیان اینکه ۱۵۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تقسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قلمداد می‌شود.

 آموزش 150 قرآن آموز در خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» هریس

ولی برزگر، مدیر خانه قرآن «فاطمه الزهرا(س)» هریس در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 150 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تقسیر از گرایش‌های آموزشی این خانه قلمداد می‌شود.
وی افزود: قرآن کتابی است که باگذشت زمان کهنه نخواهد شد، همیشه و همه جا سخنش سخن روز است، کلامش کلام حکیمانه است، حکمتش حکمت بالنده و پویاست، هیچ عیب و نقصی درآن راه ندارد.
وی، به پایه سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
برزگر از راهکاری برای یادگیری قرآن گفت و ادامه داد: برای یادگیری روخوانی قرآن، ابتدا با نگاه کردن به خط قرآن، چشم با کتابت آن آشنا می‌شود و با گوش دادن به قرائت قرآن، گوش با خواندن آن آشنا می‌شود؛ رفته رفته همزمان با دقت به خط و قرائت، خود نیز خواندن قرآن را زمزمه می‌کنیم و این انس با قرآن باید به طور مداوم انجام شود، تا مهارت اولیه کسب شود.
مدیر خانه قرآن فاطمه الزهرا(س) هریس یادآور شد: لذت خواندن و تجوید در قرآن کریم لذت فراموش نشدنی است که می‌تواند دستاورد آن در حوزه هدایت گری و تربیت انسان مؤثر باشد.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: هیچ چیز بر شیطان سخت تَر از آن نیست که انسان قرآن را از روى آن بخواند.
برزگر ضمن بازگو نمودن چرایی نیاز به تفسیر قرآن تاکید کرد: يكی از ويژگي‌های قرآن كريم، آن است كه مطالب آن دسته‌بندی موضوعی ندارد و اين گونه نيست كه اين كتاب تمام سخن خود درباره يک موضوع را يک جا و در فصل معيّنی بيان كرده باشد، بلكه در هر صفحه‌ای از آن و گاه در هر آيه‌ای از آن، از موضوعات متعدد و مطالب مختلفی سخن به ميان آمده است. اين امر نيز، از جمله اموری است كه نياز به تفسير را ضروری می‌سازد.

 انتهای پیام

captcha