اهمیت مردمی‌شدن برنامه‌های پیاده‌روی اربعین/ تأكید بر خدمت‌گذاری هرچه بهتر به زائران
کد خبر: 3738772
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
مسئولان اوقاف ۴ استان کشور تأکید کردند:

اهمیت مردمی‌شدن برنامه‌های پیاده‌روی اربعین/ تأكید بر خدمت‌گذاری هرچه بهتر به زائران

گروه اجتماعی ـ مدیران کل و مسئولان ادارات کل اوقاف و امور خیریه چهار استان فارس، بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بر خدمت‌گذاری هر چه بهتر به زائرین اربعین در موکب شلمچه و لزوم مردمی‌شدن هر چه بیشتر برنامه‌ها تأکید کردند.

اهمیت مردمی کردن برنامه‌های پیاده‌روی اربعین/ تأكید بر خدمت‌گذاری هرچه بهتر به زائران

به گزارش ایكنا از فارس، گردهمایی مسئولان اوقاف چهار استان کشور به میزبانی اوقاف فارس امروز، 24 مردادماه در شیراز برگزار شد تا این سازمان‌ها بتوانند مقدمات پذیرایی هر چه‌بهتر از زائران اربعین در موکب شلمچه را فراهم کنند.
ابوطالب ناصری‌زاده، مسئول محور شلمچه ستاد اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در سالیان گذشته گفت: توفیقات حاصل ‌شده در این کار به دلیل خلوص نیت خدمت‌گذاران است.

اربعین به‌عنوان تجمع نمادین تشیع در جهان مطرح است
وی افزود: امروز اربعین به‌عنوان تجمع نمادین تشیع در جهان مطرح و پیام‌رسانی واقعه کربلا، هدف اصلی زیارت اربعین است و خدمت کردن در این راه، توفیق و فرصتی را برای ما فراهم کرده است.
ناصری‌زاده با بیان اینكه فعالیت‌های گذشته در ستاد اربعین کشور مورد بررسی قرارگرفته است، گفت: حاصل کار این ستاد، ارائه یک دستورالعمل کلی برای همه موکب‌های سازمان است تا بتوان به نحو شایسته‌تری به زائران اربعین خدمت‌گذاری کرد.
وی با اشاره به تدابیر رئیس سازمان اوقاف کشور در این راستا گفت: نخستین و اصلی‌ترین توصیه، مردمی کردن مواکب است و اصل برنامه و کارها باید به بقاع متبرکه سپرد و از حضور هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه و همچنین متولیان موقوفات غیرمتصرفی استفاده شود.
این مسئول اضافه کرد: ما نیز باید به مسائلی چون اسکان، تهیه آب آشامیدنی، خدمات درمانی و استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه که مردم نمی‌توانند انجام دهند بپردازیم.
وی افزود: به‌منظور انجام بهتر این کار و تکریم زائران که از اهداف اصلی برگزاری موکب‌ها است و جلب مشارکت‌های مردمی، امسال یک حساب به‌صورت ویژه در بانک ملی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های کل کشور باید مدنظر قرار گیرد
ناصری‌‌زاده بابیان اینكه استفاده از ظرفیت‌های کل کشور باید مدنظر قرار گیرد، گفت: مراسم اربعین مانند عاشورا باید به‌صورت مردمی برگزار شود و در این مسیر، دور کردن فعالیت‌ها از کارهای تجملاتی و تشریفاتی نیز باید مورد توجه باشد.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف فارس نیز در جلسه ستاد راهبردی اربعین گفت: امسال و برای چهارمین سال پیاپی، توفیق خدمت به زائران حسینی را داریم که به‌عنوان یک عنایت ویژه شامل حال همه ما شده است.
وی یادآور شد: استان فارس چون سالیان گذشته درزمینه تهیه غذای گرم زائرین و پشتیبانی موکب، تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست.
موسوی ادامه داد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و در راستای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین، پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به پذیرایی در محل قرارگیری موکب تجدیدنظر و در صورت امکان، وعده‌های غذایی گرم پس از آماده‌سازی و برای توزیع، صرفاً به نقطه مرزی که ازدحام حضور زائران است انتقال داده شود.
حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت: خادم‌الحسین بودن افتخاری بزرگ است که به‌واسطه مراسم اربعین و خدمت به زائران حسینی ممکن شده است.

سال گذشته از هیچ کمک دولتی برای برپایی موکب‌ها استفاده‌ نشد
وی افزود: به لطف خدا، سال گذشته از هیچ کمک دولتی برای برپایی موکب‌ها استفاده‌نشده و همه کمک‌ها از محل موقوفات، خیرین و همچنین کمک‌های خودجوش مردمی بوده و امیدواریم که امسال نیز بتوانیم خدمتی در شأن حضرت امام حسین(ع) ارائه کنیم.
حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان بوشهر نیز بر اهمیت اربعین و عشق و ارادت به آقا امام حسین(ع) تأکید کرد و گزارشی از وضعیت محل موکب و امکانات مورد نیاز در سال جاری ارائه کرد.
وی افزود: جلساتی با حضور هیئت‌امنای 10 مسجد و امامزاده تشکیل‌شده است تا راه‌های خدمت‌گذاری بهتر به زائران اربعین حسینی موردبررسی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام آزادی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان نیز در این جلسه، گزارشی از برپایی موکب‌های استان هرمزگان در شهر عراق و به‌ویژه از محل کمک‌های مردمی ارائه کرد.
آزادی بیان كرد: یک موکب نیز در شهرستان لنگه راه‌اندازی شده است که به کاروان‌ها در مسیر حرکت به سمت شلمچه کمک می‌دهد.
یادآور می‌شود، در این جلسه و با حضور مسئولان اوقاف چهار استان همکار درزمینه برپایی موکب شلمچه، ویژگی‌ها و معایب موکب‌های سال گذشته موردبحث و بررسی قرار گفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
انتهای پیام

captcha