مهریه و جهیزیه‌های سنگین؛ مهم‌ترین مانع ازدواج‌های آسان
کد خبر: 3738786
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

مهریه و جهیزیه‌های سنگین؛ مهم‌ترین مانع ازدواج‌های آسان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد لرستان بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج ازدواج آسان تاکید کرد و گفت: امروز شاهد هستیم برخی از مردم با تعیین مهریه‌ و جهیزیه سنگین امر مقدس ازدواج را برای جوانان مشکل کرده‌اند.

ج

به گزارش ایکنا از لرستان، جاسم محمدی‎فارسانی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان امروز چهارشنبه، 24 مرداد در جشنواره ازدواج و خانواده که به‌مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) و ترویج فرهنگ ازدواج آسان به‌همت اداره‌کل ورزش و جوانان لرستان در سالن همایش‌های کمیته امداد امام خیمنی(ره) لرستان برگزار شد، گفت: علی‎رغم این‌که ازدواج در اسلام مقدس است اما متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی از مردم با تعیین مهریه‌ و جهیزیه سنگین و خرج‌های هنگفت برای اجاره هتل و خرید لباس و مراسم عقد و عروسی این امر مقدس را برای جوانان سخت کرده‌اند.
وی بر لزوم الگوگیری زوجین جوان از ازدواج ساده و بابرکت امام علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) تاکید کرد و افزود: باید هدف از ازدواج فرزندآوری و تربیت فرزندان شایسته باشد.
محمدی‎فارسانی به فعالیت‌های کمیته امداد در راستای ترویج ازدواج آسان و تامین جهیزیه برای زوجین تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد لرستان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه جاری به 900 زوج تحت پوشش جهیزیه داده شده و حدود 600 زوج نیز در نوبت دریافت جهیزیه هستند که امید است با مشارکت خیرین و مردم و مسئولان جهیزیه مورد نیاز این زوج‌ها نیز تامین و زمینه ازدواج آن‌ها فراهم شود.
در ادامه علی‎یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز گفت: میانگین سنی ازدواج در بین آقایان 27 و در بین بانوان به 23 سال رسیده است این در حالی‌است که 76 درصد ازدواج‌های انجام گرفته با رابطه خویشاوندی و 24 درصد نیز بدون رابطه خویشاوندی بوده است.
وی با اشاره به ضرورت بحث فرزندآوری و توجه زوجین جوان به این امر، ادامه داد: لازم است مشاوره‌های قبل از ازدواج به زوجین جوان مورد توجه باشد تا شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم چراکه متاسفانه در لرستان از هر شش مورد ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‎شود این در حالی‌است که بیشتر این طلاق‎ها در سه تا پنج سال اول زندگی زوجین به وقوع می‎پیوندند.

انتهای پیام

captcha