افزایش توانمندی‌های بانوان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3738795
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵

افزایش توانمندی‌های بانوان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

گروه اجتماعی- مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: افزایش توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف بمنظور بهره‌مندی در فرآیند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند.

افزایش توانمندی‌های بانوان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

به گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش یزدی، مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري یزد 23 مردادماه در نشست با نمايندگان بانوان دستگاه هاي اجرایي استان با بیان اینکه ايجاد اشتغال از دغدغه های اصلی مسئولان نظام و دولت است، بيان كرد: به حوزه اشتغال در کشور كه بیشترین بیکاران آن را نیز زنان تشکیل داده اند، باید نگاه و توجه جدی شود.
دانش يزدي افزود: با توجه به ساختار زندگی سنتی آسیب های بسیاری زنان و دختران را تهدید می کند و فضاهاي مجازي و ماهواره که با فرهنگ سنتی ما متفاوت است باعث افزايش آسیب های اجتماعی می شود.
وی تاکید کرد: افزایش توانمندی های بانوان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی، سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنري و ورزشي به منظور بهره مندی در فرآیند توسعه متوازن و همه جانبه کشور می تواند از بسیاری از آسیب ها جلوگیری کند.
دانش با بیان اینکه جلب مشارکت صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان از تمامی گروه ها و سليقه ها با هدف همگرایی و هم افزایی نقش مهمی در توسعه کشور دارد، گفت: ارتقای نقش زنان در کاهش نرخ بیکاری با اولویت بانوان تحصیل کرده و افزایش کمّی زنان در پست‌های مدیریتی و قانونگذاری تاثیر به‌سزایی در روند توسعه كشور و استان دارد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري ادامه داد: رویکرد دولت تدبير و اميد به حوزه زنان و خانواده برنامه محور است و پیگیری و بررسی مشکلات آنها در دستورکار قرار دارد، آنها نیز باید برنامه ها و گزارشات خود را مستند سازی و ارائه دهند.
دانش تصریح كرد: دستگاه های اجرایی استان در کنار اقداماتی که در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی انجام می دهند، لازم است توجه داشته باشند که با یک نگاه محلی و بومی اين آسيب ها را بررسی کنند و با این دید، راهکارهایی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ارائه دهند.

انتهای پیام

captcha