رحمت و مودت رمز استحکام خانواده‌ها است
کد خبر: 3738796
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

رحمت و مودت رمز استحکام خانواده‌ها است

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اینکه زنان نقش محوری در خانواده دارند، گفت: از دیدگاه قرآن کریم رحمت و مودت رمز بقا و استحکام خانواده است.

رحمت و مودت رمز استحکام خانواده‌ها است
به گزارش ایکنا، از زنجان، ماهرخ بلوری، مدیرکل امور بانوان و استانداری زنجان در نشست بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های امور بانوان و حانواده شهرستان طارم با بیان اینکه خانواده یک نهاد انسان‌‌ساز است که نقش تاثیرگذاری در سرنوشت افراد ایفا می‌کند، اظهار کرد: اهمیت خانواده نزد خداوند متعال به حدی است که خداوند به آن فسم یاد می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه از هم پاشیدن خانواده و طلاق یکی از منفورترین کارها نزد خداوند متعال است، ادامه داد: زنان رکن اصلی یک خانواده هستند و نقش تاثیرگذاری در تمام ارکان آن ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه خانواده‌ای که همدل و همراه باشد می‌تواند در جامعه اتحاد و همدلی ایجاد کند، تصریح کرد: قرآن کریم رحمت، مودت و آرامش را رمز استحکام و بقای خانواده عنوان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خانواده سالم خانواده‌ای است که در آن به تمام نیازهای متعادل و منطقی افراد پاسخ داده شده و حرمت افراد حفظ شود، تصریح کرد: باید تحلیل‌های منطقی برای مشکلات و خطراتی که خانواده را در برهه فعلی تهدید می‌کند، وجود داشته باشد.

بلوری با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها خانواده‌ها در برهه کنونی یک مرحله گذر را طی می‌کنند، اظهار کرد: عبور موفق از این گذر در گرو رشد و شکوفایی تک تک افراد خانواده در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه تحولات اجتماعی جدید گاهی باعث بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها در برهه کنونی شده است، تصریح کرد: برای حل این مشکل نیز باید با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی در مسیر ارتقا آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی گام برداشت.
 
انتهای پیام
captcha